history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2015-03-16    (Dz.U.2015.360 tekst jednolity)

§ 103. (uchylony).

Wersja obowiązująca od 2015-03-16    (Dz.U.2015.360 tekst jednolity)

§ 103. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-04-08 do 2015-03-15

[53] (uchylony).

[53] § 103 uchylony przez § 1 pkt 25 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. Nr 63, poz. 325). Zmiana weszła w życie 8 kwietnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-09-24 do 2011-04-07

1. Przy rozerwaniu pociągu podaje się sygnał Rr „Uwaga – nastąpiło rozerwanie pociągu”: jeden krótki, jeden długi i jeden krótki ton gwizdkiem, gwizdawką lub syreną lokomotywy lub trąbką (rys. 125), i jednocześnie:

1) dzienny: pokazywanie i chowanie na przemian w krótkich odstępach czasu żółtej chorągiewki (rys. 126),

2) nocny: białe światło latarki przerywane w krótkich odstępach czasu, skierowane w stronę maszynisty (rys. 127).

2. Dla zwrócenia uwagi maszynisty, że nastąpiło rozerwanie pociągu, drużyna konduktorska, pracownicy na szlaku i na stacji powinni dawać sygnał Rr.

3. Sygnał Rr należy dawać do chwili, gdy maszynista rozerwanego pociągu nie odpowie tym samym sygnałem dźwiękowym, na znak, że sygnał został przez niego zrozumiany.

4. W razie rozerwania pociągu zabrania się dawania sygnału „Stój” prowadzącemu go maszyniście, do chwili zatrzymania toczącej się za nim części pociągu.