history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2004-05-01 do 2017-11-20

PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 71,

uwzględniając wniosek Komisji(1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno - Społecznego(2),

uwzględniając opinię Komitetu Regionów,

stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu(3),

a także mając na uwadze, co następuje:

1) w drodze decyzji Rady 2001/265/WE(4) i 2001/266/WE(5) z dnia 19 marca 2001 r., Wspólnota Europejska zawarła z Republiką Bułgarii oraz Republiką Węgierską umowy ustanawiające niektóre warunki dla transportu drogowego towarów oraz promocji transportu kombinowanego;

2) umowy te stanowią, że Wspólnota otrzymywać będzie odpowiednio od Bułgarii i Węgier zezwolenia na tranzyt drogowy;

3) niezbędne jest ustanowienie zasad obejmujących dystrybucję i zarządzanie zezwoleniami, które są udostępniane Wspólnocie;

4) z przyczyn praktycznych i związanych z zarządzaniem zezwolenia te powinny zostać udostępnione Państwom Członkowskim przez Komisję;

5) w tym celu powinna zostać ustanowiona metoda alokacji. Następnie Państwa Członkowskie powinny dokonać rozdziału przyznanych im zezwoleń między przedsiębiorstwa zgodnie z obiektywnymi kryteriami;

6) w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania zezwoleń, wszelkie nieprzyznane zezwolenia powinny zostać zwrócone do Komisji w celu ich ponownej dystrybucji;

7) przyznawanie zezwoleń powinno być oparte o kryteria, które w pełni uwzględniają istniejące przewozy transportem lądowym między Grecją a pozostałymi Państwami Członkowskimi,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

[1] Niniejsze rozporządzenie ustanawia zasady podziału między Państwa Członkowskie zezwoleń dostępnych dla Wspólnoty na mocy art. 6 ust. 2 umów między Wspólnotą Europejską a Republiką Bułgarii oraz między Wspólnotą Europejską a Rumunią ustanawiających niektóre warunki dla transportu drogowego towarów i promocji transportu kombinowanego (zwanych dalej „umowami”).

Artykuł 2

1. Komisja przyznaje zezwolenia zgodnie z ust. 2, 3 i 4.

2. Zezwolenia rozdzielane są między Państwa Członkowskie zgodnie z Załącznikiem [2]. W świetle doświadczeń, w szczególności w zakresie zmian w kierunkach i natężeniu ruchu, w miarę potrzeb, a najwcześniej trzy lata po wejściu w życie niniejszego rozporządzenia, Komisja przedstawi Radzie wniosek w sprawie decyzji w sprawie modyfikacji rozdzielania zezwoleń między Państwa Członkowskie.

3. Zezwolenia na każdy rok rozdzielane są przed 15 października roku poprzedniego.

4. Liczba zezwoleń do podziału w pierwszym roku stosowania którejkolwiek z umów zostanie dostosowana proporcjonalnie, jeśli umowa weszła w życie po 1 stycznia tego roku.

Artykuł 3

Państwa Członkowskie rozdzielają zezwolenia między przedsiębiorstwa posiadające siedziby na ich terytorium zgodnie z obiektywnymi i niedyskryminacyjnymi kryteriami.

Artykuł 4

Przed 15 września każdego roku, właściwe władze Państw Członkowskich zwracają Komisji te zezwolenia, które na podstawie dostępnych danych i oszacowań, prawdopodobnie nie zostaną wykorzystane przed końcem tego roku. Komisja rozdziela te zwrócone zezwolenia, biorąc pod uwagę klucz podziału zawarty w Załączniku oraz wnioskiPaństw Członkowskich o dodatkowe zezwolenia.

Artykuł 5

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Luksemburgu, dnia 4 kwietnia 2001 r.

[1] Tytuł rozporządzenia w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. dostosowującego rozporządzenie (WE) nr 685/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady w dziedzinie transportu, w związku z przystąpieniem Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji (Dz.Urz.UE L 161 z 30.04.2004, str. 29). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Art. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. dostosowującego rozporządzenie (WE) nr 685/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady w dziedzinie transportu, w związku z przystąpieniem Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji (Dz.Urz.UE L 161 z 30.04.2004, str. 29). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[2] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. dostosowującego rozporządzenie (WE) nr 685/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady w dziedzinie transportu, w związku z przystąpieniem Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji (Dz.Urz.UE L 161 z 30.04.2004, str. 29). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Wersja obowiązująca od 2004-05-01 do 2017-11-20

PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 71,

uwzględniając wniosek Komisji(1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno - Społecznego(2),

uwzględniając opinię Komitetu Regionów,

stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu(3),

a także mając na uwadze, co następuje:

1) w drodze decyzji Rady 2001/265/WE(4) i 2001/266/WE(5) z dnia 19 marca 2001 r., Wspólnota Europejska zawarła z Republiką Bułgarii oraz Republiką Węgierską umowy ustanawiające niektóre warunki dla transportu drogowego towarów oraz promocji transportu kombinowanego;

2) umowy te stanowią, że Wspólnota otrzymywać będzie odpowiednio od Bułgarii i Węgier zezwolenia na tranzyt drogowy;

3) niezbędne jest ustanowienie zasad obejmujących dystrybucję i zarządzanie zezwoleniami, które są udostępniane Wspólnocie;

4) z przyczyn praktycznych i związanych z zarządzaniem zezwolenia te powinny zostać udostępnione Państwom Członkowskim przez Komisję;

5) w tym celu powinna zostać ustanowiona metoda alokacji. Następnie Państwa Członkowskie powinny dokonać rozdziału przyznanych im zezwoleń między przedsiębiorstwa zgodnie z obiektywnymi kryteriami;

6) w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania zezwoleń, wszelkie nieprzyznane zezwolenia powinny zostać zwrócone do Komisji w celu ich ponownej dystrybucji;

7) przyznawanie zezwoleń powinno być oparte o kryteria, które w pełni uwzględniają istniejące przewozy transportem lądowym między Grecją a pozostałymi Państwami Członkowskimi,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

[1] Niniejsze rozporządzenie ustanawia zasady podziału między Państwa Członkowskie zezwoleń dostępnych dla Wspólnoty na mocy art. 6 ust. 2 umów między Wspólnotą Europejską a Republiką Bułgarii oraz między Wspólnotą Europejską a Rumunią ustanawiających niektóre warunki dla transportu drogowego towarów i promocji transportu kombinowanego (zwanych dalej „umowami”).

Artykuł 2

1. Komisja przyznaje zezwolenia zgodnie z ust. 2, 3 i 4.

2. Zezwolenia rozdzielane są między Państwa Członkowskie zgodnie z Załącznikiem [2]. W świetle doświadczeń, w szczególności w zakresie zmian w kierunkach i natężeniu ruchu, w miarę potrzeb, a najwcześniej trzy lata po wejściu w życie niniejszego rozporządzenia, Komisja przedstawi Radzie wniosek w sprawie decyzji w sprawie modyfikacji rozdzielania zezwoleń między Państwa Członkowskie.

3. Zezwolenia na każdy rok rozdzielane są przed 15 października roku poprzedniego.

4. Liczba zezwoleń do podziału w pierwszym roku stosowania którejkolwiek z umów zostanie dostosowana proporcjonalnie, jeśli umowa weszła w życie po 1 stycznia tego roku.

Artykuł 3

Państwa Członkowskie rozdzielają zezwolenia między przedsiębiorstwa posiadające siedziby na ich terytorium zgodnie z obiektywnymi i niedyskryminacyjnymi kryteriami.

Artykuł 4

Przed 15 września każdego roku, właściwe władze Państw Członkowskich zwracają Komisji te zezwolenia, które na podstawie dostępnych danych i oszacowań, prawdopodobnie nie zostaną wykorzystane przed końcem tego roku. Komisja rozdziela te zwrócone zezwolenia, biorąc pod uwagę klucz podziału zawarty w Załączniku oraz wnioskiPaństw Członkowskich o dodatkowe zezwolenia.

Artykuł 5

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Luksemburgu, dnia 4 kwietnia 2001 r.

[1] Tytuł rozporządzenia w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. dostosowującego rozporządzenie (WE) nr 685/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady w dziedzinie transportu, w związku z przystąpieniem Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji (Dz.Urz.UE L 161 z 30.04.2004, str. 29). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Art. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. dostosowującego rozporządzenie (WE) nr 685/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady w dziedzinie transportu, w związku z przystąpieniem Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji (Dz.Urz.UE L 161 z 30.04.2004, str. 29). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

[2] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. dostosowującego rozporządzenie (WE) nr 685/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady w dziedzinie transportu, w związku z przystąpieniem Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji (Dz.Urz.UE L 161 z 30.04.2004, str. 29). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-06-01 do 2004-04-30

PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 71,

uwzględniając wniosek Komisji(1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno - Społecznego(2),

uwzględniając opinię Komitetu Regionów,

stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu(3),

a także mając na uwadze, co następuje:

1) w drodze decyzji Rady 2001/265/WE(4) i 2001/266/WE(5) z dnia 19 marca 2001 r., Wspólnota Europejska zawarła z Republiką Bułgarii oraz Republiką Węgierską umowy ustanawiające niektóre warunki dla transportu drogowego towarów oraz promocji transportu kombinowanego;

2) umowy te stanowią, że Wspólnota otrzymywać będzie odpowiednio od Bułgarii i Węgier zezwolenia na tranzyt drogowy;

3) niezbędne jest ustanowienie zasad obejmujących dystrybucję i zarządzanie zezwoleniami, które są udostępniane Wspólnocie;

4) z przyczyn praktycznych i związanych z zarządzaniem zezwolenia te powinny zostać udostępnione Państwom Członkowskim przez Komisję;

5) w tym celu powinna zostać ustanowiona metoda alokacji. Następnie Państwa Członkowskie powinny dokonać rozdziału przyznanych im zezwoleń między przedsiębiorstwa zgodnie z obiektywnymi kryteriami;

6) w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania zezwoleń, wszelkie nieprzyznane zezwolenia powinny zostać zwrócone do Komisji w celu ich ponownej dystrybucji;

7) przyznawanie zezwoleń powinno być oparte o kryteria, które w pełni uwzględniają istniejące przewozy transportem lądowym między Grecją a pozostałymi Państwami Członkowskimi,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

[1] Niniejsze rozporządzenie ustanawia zasady podziału między Państwa Członkowskie zezwoleń dostępnych dla Wspólnoty na mocy art. 6 ust. 2 porozumień zawartych między Wspólnotą Europejską a Republiką Bułgarii, między Wspólnotą Europejską a Republiką Węgier oraz między Wspólnotą Europejską a Rumunią, ustanawiających określone warunki drogowego transportu rzeczy i wspierania transportu kombinowanego (zwanych dalej „porozumieniami”).

Artykuł 2

1. Komisja przyznaje zezwolenia zgodnie z ust. 2, 3 i 4.

2. Zezwolenia rozdzielane są między Państwa Członkowskie zgodnie z Załącznikiem [2]. W świetle doświadczeń, w szczególności w zakresie zmian w kierunkach i natężeniu ruchu, w miarę potrzeb, a najwcześniej trzy lata po wejściu w życie niniejszego rozporządzenia, Komisja przedstawi Radzie wniosek w sprawie decyzji w sprawie modyfikacji rozdzielania zezwoleń między Państwa Członkowskie.

3. Zezwolenia na każdy rok rozdzielane są przed 15 października roku poprzedniego.

4. Liczba zezwoleń do podziału w pierwszym roku stosowania którejkolwiek z umów zostanie dostosowana proporcjonalnie, jeśli umowa weszła w życie po 1 stycznia tego roku.

Artykuł 3

Państwa Członkowskie rozdzielają zezwolenia między przedsiębiorstwa posiadające siedziby na ich terytorium zgodnie z obiektywnymi i niedyskryminacyjnymi kryteriami.

Artykuł 4

Przed 15 września każdego roku, właściwe władze Państw Członkowskich zwracają Komisji te zezwolenia, które na podstawie dostępnych danych i oszacowań, prawdopodobnie nie zostaną wykorzystane przed końcem tego roku. Komisja rozdziela te zwrócone zezwolenia, biorąc pod uwagę klucz podziału zawarty w Załączniku oraz wnioskiPaństw Członkowskich o dodatkowe zezwolenia.

Artykuł 5

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Luksemburgu, dnia 4 kwietnia 2001 r.

[1] Tytuł rozporządzenia w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia (WE) nr 893/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 685/2001 w celu ustalenia podziału między Państwa Członkowskie zezwoleń otrzymanych na mocy porozumienia ustanawiającego określone warunki transportu drogowego rzeczy i wspierania kombinowanego transportu między Wspólnotą Europejską a Rumunią (Dz.Urz.UE L 142 z 31.05.2002, str. 1). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2002 r.

Art. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia (WE) nr 893/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 685/2001 w celu ustalenia podziału między Państwa Członkowskie zezwoleń otrzymanych na mocy porozumienia ustanawiającego określone warunki transportu drogowego rzeczy i wspierania kombinowanego transportu między Wspólnotą Europejską a Rumunią (Dz.Urz.UE L 142 z 31.05.2002, str. 1). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2002 r.

[2] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia (WE) nr 893/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 685/2001 w celu ustalenia podziału między Państwa Członkowskie zezwoleń otrzymanych na mocy porozumienia ustanawiającego określone warunki transportu drogowego rzeczy i wspierania kombinowanego transportu między Wspólnotą Europejską a Rumunią (Dz.Urz.UE L 142 z 31.05.2002, str. 1). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-04-19 do 2002-05-31

PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 71,

uwzględniając wniosek Komisji(1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno - Społecznego(2),

uwzględniając opinię Komitetu Regionów,

stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu(3),

a także mając na uwadze, co następuje:

1)  w drodze decyzji Rady 2001/265/WE(4) i 2001/266/WE(5) z dnia 19 marca 2001 r., Wspólnota Europejska zawarła z Republiką Bułgarii oraz Republiką Węgierską umowy ustanawiające niektóre warunki dla transportu drogowego towarów oraz promocji transportu kombinowanego;

2)  umowy te stanowią, że Wspólnota otrzymywać będzie odpowiednio od Bułgarii i Węgier zezwolenia na tranzyt drogowy;

3)  niezbędne jest ustanowienie zasad obejmujących dystrybucję i zarządzanie zezwoleniami, które są udostępniane Wspólnocie;

4)  z przyczyn praktycznych i związanych z zarządzaniem zezwolenia te powinny zostać udostępnione Państwom Członkowskim przez Komisję;

5)  w tym celu powinna zostać ustanowiona metoda alokacji. Następnie Państwa Członkowskie powinny dokonać rozdziału przyznanych im zezwoleń między przedsiębiorstwa zgodnie z obiektywnymi kryteriami;

6)  w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania zezwoleń, wszelkie nieprzyznane zezwolenia powinny zostać zwrócone do Komisji w celu ich ponownej dystrybucji;

7)  przyznawanie zezwoleń powinno być oparte o kryteria, które w pełni uwzględniają istniejące przewozy transportem lądowym między Grecją a pozostałymi Państwami Członkowskimi,



PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Niniejsze rozporządzenie ustanawia zasady podziału między Państwa Członkowskie zezwoleń dostępnych dla Wspólnoty na mocy art. 6 ust. 2 umów między Wspólnotą Europejską a Republiką Bułgarii oraz między Wspólnotą Europejską a Republiką Węgierską ustanawiających niektóre warunki dla transportu drogowego towarów oraz promocji transportu kombinowanego (zwanych dalej „umowami”).

Artykuł 2

1.  Komisja przyznaje zezwolenia zgodnie z ust. 2, 3 i 4.

2.  Zezwolenia rozdzielane są między Państwa Członkowskie zgodnie z Załącznikiem. W świetle doświadczeń, w szczególności w zakresie zmian w kierunkach i natężeniu ruchu, w miarę potrzeb, a najwcześniej trzy lata po wejściu w życie niniejszego rozporządzenia, Komisja przedstawi Radzie wniosek w sprawie decyzji w sprawie modyfikacji rozdzielania zezwoleń między Państwa Członkowskie.

3.  Zezwolenia na każdy rok rozdzielane są przed 15 października roku poprzedniego.

4.  Liczba zezwoleń do podziału w pierwszym roku stosowania którejkolwiek z umów zostanie dostosowana proporcjonalnie, jeśli umowa weszła w życie po 1 stycznia tego roku.

Artykuł 3

Państwa Członkowskie rozdzielają zezwolenia między przedsiębiorstwa posiadające siedziby na ich terytorium zgodnie z obiektywnymi i niedyskryminacyjnymi kryteriami.

Artykuł 4

Przed 15 września każdego roku, właściwe władze Państw Członkowskich zwracają Komisji te zezwolenia, które na podstawie dostępnych danych i oszacowań, prawdopodobnie nie zostaną wykorzystane przed końcem tego roku. Komisja rozdziela te zwrócone zezwolenia, biorąc pod uwagę klucz podziału zawarty w Załączniku oraz wnioskiPaństw Członkowskich o dodatkowe zezwolenia.

Artykuł 5

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.


Sporządzono w Luksemburgu, dnia 4 kwietnia 2001 r.