history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

§ 2. Użyte w decyzji określenia oznaczają:

1) centralne plany rzeczowe – sporządzane na okres objęty programowaniem rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i aktualizowane corocznie przez Zarząd Planowania Rzeczowego P8 (ZPR – P8), plany:

a) Plan modernizacji technicznej,

b) Plan zakupu środków materiałowych,

c) Plan inwestycji budowlanych,

d) Plan inwestycji NSIP – inwestycje realizowane w ramach Programu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (North Atlantic Treaty Organisation – NATO) w Dziedzinie Bezpieczeństwa (NATO Security Investment Programme – NSIP);

2) [1]  zestawienia potrzeb rzeczowych – zestawienia propozycji zadań rzeczowych, w zakresie o którym mowa w pkt 1 sporządzane w terminach, na zasadach i według wzorów określonych w wytycznych Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych dotyczących systemu planowania zasobów, usług i robót budowlanych w resorcie brony narodowej, stanowiących podstawę aktualizacji centralnych planów rzeczowych w roku planistycznym;

3) Plan modernizacji technicznej – zadania rzeczowe dotyczące:

a) zakupów sprzętu wojskowego,

b) modernizacji i modyfikacji sprzętu wojskowego,

c) remontów sprzętu wojskowego,

d) zakupów środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków majątkowych,

e) prac rozwojowych,

f) zakupów sprzętu wojskowego oraz innych przedmiotów i urządzeń dla jednostek sektora finansów publicznych oraz podmiotów leczniczych (na zasadach określonych w odrębnych przepisach), których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej (MON),

g) zakupów innych przedmiotów i urządzeń, niż uznawane za sprzęt wojskowy, jeżeli jednostkowa wartość przedmiotu (urządzenia) lub zakres rzeczowy zamówienia wskazuje, że finansowanie zakupu będzie się odbywać w ramach wydatków majątkowych,

h) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych,

i) [2]  inwestycji budowlanych, ściśle powiązanych z pozyskiwanym SpW i przeznaczonych do montażu lub funkcjonowania SpW, w przypadku, gdy wchodzą w zakres zadań, o których mowa w lit a–g, i stanowiących wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych;

4) Plan zakupu środków materiałowych – zadania rzeczowe dotyczące:

a) środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków bieżących,

b) materiałów pędnych i smarów w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

c) przedmiotów umundurowania i wyekwipowania w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

d) żywności w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

e) medycznych środków materiałowych w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne i interwencyjne oraz produkty immunologiczne;

5) Plan inwestycji budowlanych – część Planu inwestycji budowlanych Sił Zbrojnych RP, w tym zamierzeń inwestycyjnych realizowanych w ramach NSIP, o którym mowa w przepisach dotyczących programowania rozwoju Sił Zbrojnych RP – plan zawierający zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji budowlanych jednostek sektora finansów publicznych,

b) inwestycji budowlanych instytutów badawczych, których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu MON, dla których zasady gospodarki finansowej określają odrębne ustawy,

c) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych,

d) zakupów obiektów budowlanych bądź innych środków trwałych - stosownie do przepisów dotyczących szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa,

e) [3]  inwestycji budowlanych, ściśle powiązanych z pozyskiwanym SpW i przeznaczonych do montażu lub funkcjonowania SpW, w przypadku, gdy wchodzą w zakres zadań, o których mowa w lit. a i b, i stanowiących wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych;

6) Plan inwestycji NSIP – część Planu inwestycji budowlanych Sił Zbrojnych RP, w tym zamierzeń inwestycyjnych realizowanych w ramach NSIP, o którym mowa w przepisach dotyczących programowania rozwoju Sił Zbrojnych RP – plan zawierający zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji NATO ujętych w pakietach inwestycyjnych CP lub planach programowania zdolności CPP (Capability Programme Plan) Programu NSIP,

b) inwestycji realizowanych w ramach wydatków okołopakietowych;

7) korekta centralnego planu rzeczowego – zmiana parametrów zadania rzeczowego, ujętego w zatwierdzonym przez Ministra Obrony Narodowej centralnym planie rzeczowym, w tym także polegająca na usunięciu zadania rzeczowego z tego planu albo na wprowadzeniu do niego nowego zadania rzeczowego, z zastrzeżeniem § 11 ust. 1–3;

8) decentralne plany rzeczowe (w części dotyczącej centralnych planów rzeczowych) – plany na rok planistyczny sporządzane przez organy planujące drugiego stopnia, w szczegółowości nie mniejszej niż szczegółowość określona dla centralnych planów rzeczowych i z wyszczególnieniem pozycji ujętych w centralnych planach rzeczowych w kwotach zbiorczych, w których dokonują oni podziału zadań rzeczowych zaplanowanych do realizacji decentralnej na podporządkowanych dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia;

9) Organizator – organizator systemu funkcjonalnego, którym jest szef komórki organizacyjnej MON odpowiedzialnej za planowanie, programowanie, tworzenie, rozwój i utrzymanie zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej przy pomocy Systemu Funkcjonalnego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

10) organy planujące – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej wskazany w decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

11) Gestor – gestor sprzętu wojskowego w rozumieniu przepisów dotyczących określenia funkcji gestorów i centralnych organów logistycznych sprzętu wojskowego w resorcie obrony narodowej;

12) beneficjent – komórka organizacyjna MON lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej na rzecz której zaplanowane i realizowane są zadania rzeczowe;

13) [4]  szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe:

a) w obszarze modernizacji technicznej – Szef Inspektoratu Uzbrojenia,

b) w obszarze środków materiałowych – Szef Inspektoratu Uzbrojenia oraz Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, zgodnie z uzgodnionym pomiędzy nimi podziałem kompetencji w zakresie pozyskiwania;

14) szef instytucji decentralnie realizującej zadania rzeczowe – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej realizującej zadania rzeczowe – innej niż wymienione w pkt 13;

15) odprawy modernizacyjne Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – cyklicznie organizowane przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego narady z udziałem Sekretarza Stanu, Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcy Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Uzbrojenia, Szefa ZPR – P8, Szefa Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5, oraz w zależności od potrzeb przedstawicieli Organizatorów, Gestorów oraz pozostałych szefów (dowódców, komendantów, dyrektorów) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej dotyczące wypracowania decyzji realizacyjnych w zakresie modernizacji technicznej,

16) rok planistyczny – rok, na który planowany jest budżet resortu obrony narodowej;

17) [5]  SpW – sprzęt wojskowy, o którym mowa w art. 2 pkt 8a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), a także urządzenia i sprzęt nabywany przez podmioty wojskowej służby zdrowia;

18) wydatki okołopakietowe – wydatki niezbędne do realizacji projektu realizowanego w ramach pakietu CP (Capability Package), które zgodnie z zasadami NSIP nie kwalifikują się do sfinansowania ze środków NATO i wymagają pokrycia ze środków krajowych;

19) zadanie rzeczowe – pozycja w planie rzeczowym charakteryzująca zasoby, usługi i roboty budowlane zaliczane do zakresu, o którym mowa w pkt 3–6.

20) [6] wniosek inwestycyjny – dokument inicjujący proces realizacji zadania rzeczowego (lub jego części) o charakterze budowlanym wynikający z określonej we właściwym dokumencie potrzeby, opisujący ją w sposób wystarczający do identyfikacji infrastruktury niezbędnej dla jej zaspokojenia, a także sporządzenia dokumentacji technicznej;

21) [7] inwestor – realizator zadania rzeczowego, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW – jego części, o charakterze budowlanym, ujętego we właściwym centralnym planie rzeczowym;

22) [8] Lista priorytetów inwestycyjnych – zhierarchizowaną listę zadań inwestycyjnych usystematyzowaną według kolejności ujmowania w Planie Inwestycji Budowlanych;

23) [9] Komisja Inwestycyjna – organ kolegialny, powołany przez Ministra Obrony Narodowej, wspierający proces planowania inwestycji budowlanych;

24) [10] wartość szacunkowa – przybliżona wartość zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych (pozyskiwanego SpW), ustalona na etapie przygotowania tego zadania do realizacji z uwzględnieniem podatku od towarów i usług;

25) [11] administrator – jednostkę organizacyjną resortu obrony narodowej realizującą zadania w zakresie zakwaterowania na terenie garnizonu, której zarządca nieruchomości wojskowej przekazał protokolarnie nieruchomości do administrowania w określonym zakresie i otrzymała pełnomocnictwo zarządcy nieruchomości wojskowej do wykonywania czynności w jego imieniu oraz samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej (instytuty badawcze), utworzone przez Ministra Obrony Narodowej, używające nieruchomości znajdujących się w trwałym zarządzie zarządcy nieruchomości wojskowej, na podstawie umowy o przekazaniu nieruchomości w bezpłatne użytkowanie;

26) [12] Program NSIP – Program Inwestycji NATO w Dziedzinie Bezpieczeństwa;

27) [13] realizator – podmiot wskazany w centralnym planie rzeczowym jako wykonawca zadania rzeczowego;

28) [14] wniosek inwestycyjny uczelni wojskowej – dokument inicjujący proces identyfikacji infrastruktury niezbędnej do zaspokojenia określonych potrzeb operacyjnych, wynikający z rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową (Dz. U. poz. 533, z późn. zm.);

29) [15] inwestycje uczelni wojskowych – inwestycje budowlane oraz zakupy inwestycyjne finansowane lub dofinansowane ze środków dotacji celowej, przyznanej na podstawie art. 365 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85), w terminie i trybie wynikającym z rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową (Dz. U. poz. 533);

30) [16] zarządca – właściwą terytorialnie jednostkę organizacyjną resortu obrony narodowej władającą nieruchomością wojskową w formie trwałego zarządu lub na podstawie innego tytułu prawnego;

31) [17] dokumentacja techniczna – zespół dokumentów zawierających niezbędne dane techniczne, które umożliwiają wykonanie określonego obiektu infrastruktury;

32) [18] użytkownik – podmiot odpowiedzialny za użytkowanie nieruchomości zgodnie z jej przeznaczeniem;

43) [19] wartość kosztorysowa – wartość zadania rzeczowego określona na podstawie zestawienia rzeczywistych kosztów wykonania zadania lub podpisanej umowy na wykonanie robót budowlanych.

[1] § 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[2] § 2 pkt 3 lit. i) dodana przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[3] § 2 pkt 5 lit. e) dodana przez § 1 pkt 1 lit. c) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[4] § 2 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[5] § 2 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. e) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[6] § 2 pkt 20 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[7] § 2 pkt 21 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[8] § 2 pkt 22 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[9] § 2 pkt 23 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[10] § 2 pkt 24 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[11] § 2 pkt 25 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[12] § 2 pkt 26 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[13] § 2 pkt 27 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[14] § 2 pkt 28 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[15] § 2 pkt 29 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[16] § 2 pkt 30 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[17] § 2 pkt 31 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[18] § 2 pkt 32 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[19] § 2 pkt 33 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja obowiązująca od 2020-04-28 do 2022-01-01

§ 2. Użyte w decyzji określenia oznaczają:

1) centralne plany rzeczowe – sporządzane na okres objęty programowaniem rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i aktualizowane corocznie przez Zarząd Planowania Rzeczowego P8 (ZPR – P8), plany:

a) Plan modernizacji technicznej,

b) Plan zakupu środków materiałowych,

c) Plan inwestycji budowlanych,

d) Plan inwestycji NSIP – inwestycje realizowane w ramach Programu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (North Atlantic Treaty Organisation – NATO) w Dziedzinie Bezpieczeństwa (NATO Security Investment Programme – NSIP);

2) [1]  zestawienia potrzeb rzeczowych – zestawienia propozycji zadań rzeczowych, w zakresie o którym mowa w pkt 1 sporządzane w terminach, na zasadach i według wzorów określonych w wytycznych Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych dotyczących systemu planowania zasobów, usług i robót budowlanych w resorcie brony narodowej, stanowiących podstawę aktualizacji centralnych planów rzeczowych w roku planistycznym;

3) Plan modernizacji technicznej – zadania rzeczowe dotyczące:

a) zakupów sprzętu wojskowego,

b) modernizacji i modyfikacji sprzętu wojskowego,

c) remontów sprzętu wojskowego,

d) zakupów środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków majątkowych,

e) prac rozwojowych,

f) zakupów sprzętu wojskowego oraz innych przedmiotów i urządzeń dla jednostek sektora finansów publicznych oraz podmiotów leczniczych (na zasadach określonych w odrębnych przepisach), których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej (MON),

g) zakupów innych przedmiotów i urządzeń, niż uznawane za sprzęt wojskowy, jeżeli jednostkowa wartość przedmiotu (urządzenia) lub zakres rzeczowy zamówienia wskazuje, że finansowanie zakupu będzie się odbywać w ramach wydatków majątkowych,

h) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych,

i) [2]  inwestycji budowlanych, ściśle powiązanych z pozyskiwanym SpW i przeznaczonych do montażu lub funkcjonowania SpW, w przypadku, gdy wchodzą w zakres zadań, o których mowa w lit a–g, i stanowiących wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych;

4) Plan zakupu środków materiałowych – zadania rzeczowe dotyczące:

a) środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków bieżących,

b) materiałów pędnych i smarów w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

c) przedmiotów umundurowania i wyekwipowania w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

d) żywności w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

e) medycznych środków materiałowych w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne i interwencyjne oraz produkty immunologiczne;

5) Plan inwestycji budowlanych – część Planu inwestycji budowlanych Sił Zbrojnych RP, w tym zamierzeń inwestycyjnych realizowanych w ramach NSIP, o którym mowa w przepisach dotyczących programowania rozwoju Sił Zbrojnych RP – plan zawierający zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji budowlanych jednostek sektora finansów publicznych,

b) inwestycji budowlanych instytutów badawczych, których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu MON, dla których zasady gospodarki finansowej określają odrębne ustawy,

c) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych,

d) zakupów obiektów budowlanych bądź innych środków trwałych - stosownie do przepisów dotyczących szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa,

e) [3]  inwestycji budowlanych, ściśle powiązanych z pozyskiwanym SpW i przeznaczonych do montażu lub funkcjonowania SpW, w przypadku, gdy wchodzą w zakres zadań, o których mowa w lit. a i b, i stanowiących wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych;

6) Plan inwestycji NSIP – część Planu inwestycji budowlanych Sił Zbrojnych RP, w tym zamierzeń inwestycyjnych realizowanych w ramach NSIP, o którym mowa w przepisach dotyczących programowania rozwoju Sił Zbrojnych RP – plan zawierający zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji NATO ujętych w pakietach inwestycyjnych CP lub planach programowania zdolności CPP (Capability Programme Plan) Programu NSIP,

b) inwestycji realizowanych w ramach wydatków okołopakietowych;

7) korekta centralnego planu rzeczowego – zmiana parametrów zadania rzeczowego, ujętego w zatwierdzonym przez Ministra Obrony Narodowej centralnym planie rzeczowym, w tym także polegająca na usunięciu zadania rzeczowego z tego planu albo na wprowadzeniu do niego nowego zadania rzeczowego, z zastrzeżeniem § 11 ust. 1–3;

8) decentralne plany rzeczowe (w części dotyczącej centralnych planów rzeczowych) – plany na rok planistyczny sporządzane przez organy planujące drugiego stopnia, w szczegółowości nie mniejszej niż szczegółowość określona dla centralnych planów rzeczowych i z wyszczególnieniem pozycji ujętych w centralnych planach rzeczowych w kwotach zbiorczych, w których dokonują oni podziału zadań rzeczowych zaplanowanych do realizacji decentralnej na podporządkowanych dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia;

9) Organizator – organizator systemu funkcjonalnego, którym jest szef komórki organizacyjnej MON odpowiedzialnej za planowanie, programowanie, tworzenie, rozwój i utrzymanie zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej przy pomocy Systemu Funkcjonalnego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

10) organy planujące – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej wskazany w decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

11) Gestor – gestor sprzętu wojskowego w rozumieniu przepisów dotyczących określenia funkcji gestorów i centralnych organów logistycznych sprzętu wojskowego w resorcie obrony narodowej;

12) beneficjent – komórka organizacyjna MON lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej na rzecz której zaplanowane i realizowane są zadania rzeczowe;

13) [4]  szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe:

a) w obszarze modernizacji technicznej – Szef Inspektoratu Uzbrojenia,

b) w obszarze środków materiałowych – Szef Inspektoratu Uzbrojenia oraz Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, zgodnie z uzgodnionym pomiędzy nimi podziałem kompetencji w zakresie pozyskiwania;

14) szef instytucji decentralnie realizującej zadania rzeczowe – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej realizującej zadania rzeczowe – innej niż wymienione w pkt 13;

15) odprawy modernizacyjne Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – cyklicznie organizowane przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego narady z udziałem Sekretarza Stanu, Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcy Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Uzbrojenia, Szefa ZPR – P8, Szefa Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5, oraz w zależności od potrzeb przedstawicieli Organizatorów, Gestorów oraz pozostałych szefów (dowódców, komendantów, dyrektorów) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej dotyczące wypracowania decyzji realizacyjnych w zakresie modernizacji technicznej,

16) rok planistyczny – rok, na który planowany jest budżet resortu obrony narodowej;

17) [5]  SpW – sprzęt wojskowy, o którym mowa w art. 2 pkt 8a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), a także urządzenia i sprzęt nabywany przez podmioty wojskowej służby zdrowia;

18) wydatki okołopakietowe – wydatki niezbędne do realizacji projektu realizowanego w ramach pakietu CP (Capability Package), które zgodnie z zasadami NSIP nie kwalifikują się do sfinansowania ze środków NATO i wymagają pokrycia ze środków krajowych;

19) zadanie rzeczowe – pozycja w planie rzeczowym charakteryzująca zasoby, usługi i roboty budowlane zaliczane do zakresu, o którym mowa w pkt 3–6.

20) [6] wniosek inwestycyjny – dokument inicjujący proces realizacji zadania rzeczowego (lub jego części) o charakterze budowlanym wynikający z określonej we właściwym dokumencie potrzeby, opisujący ją w sposób wystarczający do identyfikacji infrastruktury niezbędnej dla jej zaspokojenia, a także sporządzenia dokumentacji technicznej;

21) [7] inwestor – realizator zadania rzeczowego, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW – jego części, o charakterze budowlanym, ujętego we właściwym centralnym planie rzeczowym;

22) [8] Lista priorytetów inwestycyjnych – zhierarchizowaną listę zadań inwestycyjnych usystematyzowaną według kolejności ujmowania w Planie Inwestycji Budowlanych;

23) [9] Komisja Inwestycyjna – organ kolegialny, powołany przez Ministra Obrony Narodowej, wspierający proces planowania inwestycji budowlanych;

24) [10] wartość szacunkowa – przybliżona wartość zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych (pozyskiwanego SpW), ustalona na etapie przygotowania tego zadania do realizacji z uwzględnieniem podatku od towarów i usług;

25) [11] administrator – jednostkę organizacyjną resortu obrony narodowej realizującą zadania w zakresie zakwaterowania na terenie garnizonu, której zarządca nieruchomości wojskowej przekazał protokolarnie nieruchomości do administrowania w określonym zakresie i otrzymała pełnomocnictwo zarządcy nieruchomości wojskowej do wykonywania czynności w jego imieniu oraz samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej (instytuty badawcze), utworzone przez Ministra Obrony Narodowej, używające nieruchomości znajdujących się w trwałym zarządzie zarządcy nieruchomości wojskowej, na podstawie umowy o przekazaniu nieruchomości w bezpłatne użytkowanie;

26) [12] Program NSIP – Program Inwestycji NATO w Dziedzinie Bezpieczeństwa;

27) [13] realizator – podmiot wskazany w centralnym planie rzeczowym jako wykonawca zadania rzeczowego;

28) [14] wniosek inwestycyjny uczelni wojskowej – dokument inicjujący proces identyfikacji infrastruktury niezbędnej do zaspokojenia określonych potrzeb operacyjnych, wynikający z rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową (Dz. U. poz. 533, z późn. zm.);

29) [15] inwestycje uczelni wojskowych – inwestycje budowlane oraz zakupy inwestycyjne finansowane lub dofinansowane ze środków dotacji celowej, przyznanej na podstawie art. 365 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85), w terminie i trybie wynikającym z rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową (Dz. U. poz. 533);

30) [16] zarządca – właściwą terytorialnie jednostkę organizacyjną resortu obrony narodowej władającą nieruchomością wojskową w formie trwałego zarządu lub na podstawie innego tytułu prawnego;

31) [17] dokumentacja techniczna – zespół dokumentów zawierających niezbędne dane techniczne, które umożliwiają wykonanie określonego obiektu infrastruktury;

32) [18] użytkownik – podmiot odpowiedzialny za użytkowanie nieruchomości zgodnie z jej przeznaczeniem;

43) [19] wartość kosztorysowa – wartość zadania rzeczowego określona na podstawie zestawienia rzeczywistych kosztów wykonania zadania lub podpisanej umowy na wykonanie robót budowlanych.

[1] § 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[2] § 2 pkt 3 lit. i) dodana przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[3] § 2 pkt 5 lit. e) dodana przez § 1 pkt 1 lit. c) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[4] § 2 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[5] § 2 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. e) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[6] § 2 pkt 20 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[7] § 2 pkt 21 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[8] § 2 pkt 22 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[9] § 2 pkt 23 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[10] § 2 pkt 24 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[11] § 2 pkt 25 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[12] § 2 pkt 26 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[13] § 2 pkt 27 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[14] § 2 pkt 28 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[15] § 2 pkt 29 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[16] § 2 pkt 30 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[17] § 2 pkt 31 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[18] § 2 pkt 32 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

[19] § 2 pkt 33 dodany przez § 1 pkt 1 lit. f) decyzji nr 59/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-23 do 2020-04-27

§ 2. Użyte w decyzji określenia oznaczają:

1) centralne plany rzeczowe – sporządzane na okres objęty programowaniem rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i aktualizowane corocznie przez Zarząd Planowania Rzeczowego P8 (ZPR – P8), plany:

a) Plan modernizacji technicznej,

b) Plan zakupu środków materiałowych,

c) Plan inwestycji budowlanych,

d) Plan inwestycji NSIP – inwestycje realizowane w ramach Programu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (North Atlantic Treaty Organisation – NATO) w Dziedzinie Bezpieczeństwa (NATO Security Investment Programme – NSIP);

2) zestawienia potrzeb rzeczowych – zestawienia propozycji zadań rzeczowych, w zakresie o którym mowa w pkt 1, sporządzane w terminach, na zasadach i według wzorów określonych w przepisach wydanych przez Ministra Obrony Narodowej w sprawie systemu planowania zasobów, usług i robót budowlanych w resorcie obrony narodowej, stanowiące podstawę aktualizacji centralnych planów rzeczowych w roku planistycznym;

3) Plan modernizacji technicznej – zadania rzeczowe dotyczące:

a) zakupów sprzętu wojskowego,

b) modernizacji i modyfikacji sprzętu wojskowego,

c) remontów sprzętu wojskowego,

d) zakupów środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków majątkowych,

e) prac rozwojowych,

f) zakupów sprzętu wojskowego oraz innych przedmiotów i urządzeń dla jednostek sektora finansów publicznych oraz podmiotów leczniczych (na zasadach określonych w odrębnych przepisach), których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej (MON),

g) zakupów innych przedmiotów i urządzeń, niż uznawane za sprzęt wojskowy, jeżeli jednostkowa wartość przedmiotu (urządzenia) lub zakres rzeczowy zamówienia wskazuje, że finansowanie zakupu będzie się odbywać w ramach wydatków majątkowych,

h) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych;

4) Plan zakupu środków materiałowych – zadania rzeczowe dotyczące:

a) środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków bieżących,

b) materiałów pędnych i smarów w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

c) przedmiotów umundurowania i wyekwipowania w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

d) żywności w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

e) medycznych środków materiałowych w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne i interwencyjne oraz produkty immunologiczne;

5) [1] Plan inwestycji budowlanych – część Planu inwestycji budowlanych Sił Zbrojnych RP, w tym zamierzeń inwestycyjnych realizowanych w ramach NSIP, o którym mowa w przepisach dotyczących programowania rozwoju Sił Zbrojnych RP – plan zawierający zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji budowlanych jednostek sektora finansów publicznych,

b) inwestycji budowlanych instytutów badawczych, których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu MON, dla których zasady gospodarki finansowej określają odrębne ustawy,

c) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych,

d) zakupów obiektów budowlanych bądź innych środków trwałych - stosownie do przepisów dotyczących szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa;

6) [2] Plan inwestycji NSIP – część Planu inwestycji budowlanych Sił Zbrojnych RP, w tym zamierzeń inwestycyjnych realizowanych w ramach NSIP, o którym mowa w przepisach dotyczących programowania rozwoju Sił Zbrojnych RP – plan zawierający zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji NATO ujętych w pakietach inwestycyjnych CP lub planach programowania zdolności CPP (Capability Programme Plan) Programu NSIP,

b) inwestycji realizowanych w ramach wydatków okołopakietowych;

7) korekta centralnego planu rzeczowego – zmiana parametrów zadania rzeczowego, ujętego w zatwierdzonym przez Ministra Obrony Narodowej centralnym planie rzeczowym, w tym także polegająca na usunięciu zadania rzeczowego z tego planu albo na wprowadzeniu do niego nowego zadania rzeczowego, z zastrzeżeniem § 11 ust. 1–3;

8) decentralne plany rzeczowe (w części dotyczącej centralnych planów rzeczowych) – plany na rok planistyczny sporządzane przez organy planujące drugiego stopnia, w szczegółowości nie mniejszej niż szczegółowość określona dla centralnych planów rzeczowych i z wyszczególnieniem pozycji ujętych w centralnych planach rzeczowych w kwotach zbiorczych, w których dokonują oni podziału zadań rzeczowych zaplanowanych do realizacji decentralnej na podporządkowanych dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia;

9) Organizator – organizator systemu funkcjonalnego, którym jest szef komórki organizacyjnej MON odpowiedzialnej za planowanie, programowanie, tworzenie, rozwój i utrzymanie zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej przy pomocy Systemu Funkcjonalnego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

10) organy planujące – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej wskazany w decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

11) Gestor – gestor sprzętu wojskowego w rozumieniu przepisów dotyczących określenia funkcji gestorów i centralnych organów logistycznych sprzętu wojskowego w resorcie obrony narodowej;

12) beneficjent – komórka organizacyjna MON lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej na rzecz której zaplanowane i realizowane są zadania rzeczowe;

13) szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe:

– w obszarze modernizacji technicznej – Szef Inspektoratu Uzbrojenia,

– w obszarze środków materiałowych – Szef Inspektoratu Uzbrojenia oraz Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, zgodnie z podziałem kompetencji w zakresie pozyskiwania określonym w załączniku Nr 1 do decyzji Nr 412/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 października 2014 r. w sprawie systemu planowania zasobów, usług i robót budowlanych w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 335);

14) szef instytucji decentralnie realizującej zadania rzeczowe – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej realizującej zadania rzeczowe – innej niż wymienione w pkt 13;

15) odprawy modernizacyjne Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – cyklicznie organizowane przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego narady z udziałem Sekretarza Stanu, Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcy Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Uzbrojenia, Szefa ZPR – P8, Szefa Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5, oraz w zależności od potrzeb przedstawicieli Organizatorów, Gestorów oraz pozostałych szefów (dowódców, komendantów, dyrektorów) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej dotyczące wypracowania decyzji realizacyjnych w zakresie modernizacji technicznej,

16) rok planistyczny – rok, na który planowany jest budżet resortu obrony narodowej;

17) SpW – sprzęt wojskowy, o którym mowa w art. 2 pkt 8a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164);

18) wydatki okołopakietowe – wydatki niezbędne do realizacji projektu realizowanego w ramach pakietu CP (Capability Package), które zgodnie z zasadami NSIP nie kwalifikują się do sfinansowania ze środków NATO i wymagają pokrycia ze środków krajowych;

19) zadanie rzeczowe – pozycja w planie rzeczowym charakteryzująca zasoby, usługi i roboty budowlane zaliczane do zakresu, o którym mowa w pkt 3–6.

[1] § 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 151/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 września 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 184). Zmiana weszła w życie 23 września 2019 r.

[2] § 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 151/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 września 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 184). Zmiana weszła w życie 23 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-18 do 2019-09-22

Użyte w decyzji określenia oznaczają:

1) centralne plany rzeczowe – sporządzane na okres objęty programowaniem rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i aktualizowane corocznie przez Zarząd Planowania Rzeczowego P8 (ZPR – P8), plany:

a) Plan modernizacji technicznej,

b) Plan zakupu środków materiałowych,

c) Plan inwestycji budowlanych,

d) Plan inwestycji NSIP – inwestycje realizowane w ramach Programu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (North Atlantic Treaty Organisation – NATO) w Dziedzinie Bezpieczeństwa (NATO Security Investment Programme – NSIP);

2) zestawienia potrzeb rzeczowych – zestawienia propozycji zadań rzeczowych, w zakresie o którym mowa w pkt 1, sporządzane w terminach, na zasadach i według wzorów określonych w przepisach wydanych przez Ministra Obrony Narodowej w sprawie systemu planowania zasobów, usług i robót budowlanych w resorcie obrony narodowej, stanowiące podstawę aktualizacji centralnych planów rzeczowych w roku planistycznym;

3) Plan modernizacji technicznej – zadania rzeczowe dotyczące:

a) zakupów sprzętu wojskowego,

b) modernizacji i modyfikacji sprzętu wojskowego,

c) remontów sprzętu wojskowego,

d) zakupów środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków majątkowych,

e) prac rozwojowych,

f) zakupów sprzętu wojskowego oraz innych przedmiotów i urządzeń dla jednostek sektora finansów publicznych oraz podmiotów leczniczych (na zasadach określonych w odrębnych przepisach), których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej (MON),

g) zakupów innych przedmiotów i urządzeń, niż uznawane za sprzęt wojskowy, jeżeli jednostkowa wartość przedmiotu (urządzenia) lub zakres rzeczowy zamówienia wskazuje, że finansowanie zakupu będzie się odbywać w ramach wydatków majątkowych,

h) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych;

4) Plan zakupu środków materiałowych – zadania rzeczowe dotyczące:

a) środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków bieżących,

b) materiałów pędnych i smarów w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

c) przedmiotów umundurowania i wyekwipowania w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

d) żywności w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

e) medycznych środków materiałowych w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne i interwencyjne oraz produkty immunologiczne;

5) Plan inwestycji budowlanych – zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji budowlanych jednostek sektora finansów publicznych,

b) inwestycji budowlanych instytutów badawczych, których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu MON, dla których zasady gospodarki finansowej określają odrębne ustawy,

c) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych,

d) zakupów obiektów budowlanych bądź innych środków trwałych – stosownie do postanowień rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. poz. 1579);

6) Plan inwestycji NSIP – zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji NATO ujętych w pakietach inwestycyjnych Programu NSIP, przewidzianych do realizacji na terenie Polski,

b) zakresu rzeczowego niezbędnego do wykonania inwestycji NATO (realizowanych w ramach wydatków okołopakietowych);

7) korekta centralnego planu rzeczowego – zmiana parametrów zadania rzeczowego, ujętego w zatwierdzonym przez Ministra Obrony Narodowej centralnym planie rzeczowym, w tym także polegająca na usunięciu zadania rzeczowego z tego planu albo na wprowadzeniu do niego nowego zadania rzeczowego, z zastrzeżeniem § 11 ust. 1–3;

8) decentralne plany rzeczowe (w części dotyczącej centralnych planów rzeczowych) – plany na rok planistyczny sporządzane przez organy planujące drugiego stopnia, w szczegółowości nie mniejszej niż szczegółowość określona dla centralnych planów rzeczowych i z wyszczególnieniem pozycji ujętych w centralnych planach rzeczowych w kwotach zbiorczych, w których dokonują oni podziału zadań rzeczowych zaplanowanych do realizacji decentralnej na podporządkowanych dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia;

9) Organizator – organizator systemu funkcjonalnego, którym jest szef komórki organizacyjnej MON odpowiedzialnej za planowanie, programowanie, tworzenie, rozwój i utrzymanie zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej przy pomocy Systemu Funkcjonalnego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

10) organy planujące – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej wskazany w decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

11) Gestor – gestor sprzętu wojskowego w rozumieniu przepisów dotyczących określenia funkcji gestorów i centralnych organów logistycznych sprzętu wojskowego w resorcie obrony narodowej;

12) beneficjent – komórka organizacyjna MON lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej na rzecz której zaplanowane i realizowane są zadania rzeczowe;

13) szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe:

– w obszarze modernizacji technicznej – Szef Inspektoratu Uzbrojenia,

– w obszarze środków materiałowych – Szef Inspektoratu Uzbrojenia oraz Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, zgodnie z podziałem kompetencji w zakresie pozyskiwania określonym w załączniku Nr 1 do decyzji Nr 412/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 października 2014 r. w sprawie systemu planowania zasobów, usług i robót budowlanych w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 335);

14) szef instytucji decentralnie realizującej zadania rzeczowe – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej realizującej zadania rzeczowe – innej niż wymienione w pkt 13;

15) [1] odprawy modernizacyjne Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – cyklicznie organizowane przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego narady z udziałem Sekretarza Stanu, Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcy Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Uzbrojenia, Szefa ZPR – P8, Szefa Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5, oraz w zależności od potrzeb przedstawicieli Organizatorów, Gestorów oraz pozostałych szefów (dowódców, komendantów, dyrektorów) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej dotyczące wypracowania decyzji realizacyjnych w zakresie modernizacji technicznej,

16) rok planistyczny – rok, na który planowany jest budżet resortu obrony narodowej;

17) SpW – sprzęt wojskowy, o którym mowa w art. 2 pkt 8a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164);

18) wydatki okołopakietowe – wydatki niezbędne do realizacji projektu realizowanego w ramach pakietu CP (Capability Package), które zgodnie z zasadami NSIP nie kwalifikują się do sfinansowania ze środków NATO i wymagają pokrycia ze środków krajowych;

19) zadanie rzeczowe – pozycja w planie rzeczowym charakteryzująca zasoby, usługi i roboty budowlane zaliczane do zakresu, o którym mowa w pkt 3–6.

[1] § 2 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 117/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 września 2018 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. poz. 144). Zmiana weszła w życie 18 września 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-23 do 2018-09-17

 Użyte w decyzji określenia oznaczają:

1) centralne plany rzeczowe – sporządzane na okres objęty programowaniem rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i aktualizowane corocznie przez Zarząd Planowania Rzeczowego P8 (ZPR – P8), plany:

a) Plan modernizacji technicznej,

b) Plan zakupu środków materiałowych,

c) Plan inwestycji budowlanych,

d) Plan inwestycji NSIP – inwestycje realizowane w ramach Programu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (North Atlantic Treaty Organisation – NATO) w Dziedzinie Bezpieczeństwa (NATO Security Investment Programme – NSIP);

2) zestawienia potrzeb rzeczowych – zestawienia propozycji zadań rzeczowych, w zakresie o którym mowa w pkt 1, sporządzane w terminach, na zasadach i według wzorów określonych w przepisach wydanych przez Ministra Obrony Narodowej w sprawie systemu planowania zasobów, usług i robót budowlanych w resorcie obrony narodowej, stanowiące podstawę aktualizacji centralnych planów rzeczowych w roku planistycznym;

3) Plan modernizacji technicznej – zadania rzeczowe dotyczące:

a) zakupów sprzętu wojskowego,

b) modernizacji i modyfikacji sprzętu wojskowego,

c) remontów sprzętu wojskowego,

d) zakupów środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków majątkowych,

e) prac rozwojowych,

f) zakupów sprzętu wojskowego oraz innych przedmiotów i urządzeń dla jednostek sektora finansów publicznych oraz podmiotów leczniczych (na zasadach określonych w odrębnych przepisach), których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej (MON),

g) zakupów innych przedmiotów i urządzeń, niż uznawane za sprzęt wojskowy, jeżeli jednostkowa wartość przedmiotu (urządzenia) lub zakres rzeczowy zamówienia wskazuje, że finansowanie zakupu będzie się odbywać w ramach wydatków majątkowych,

h) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych;

4) Plan zakupu środków materiałowych – zadania rzeczowe dotyczące:

a) środków bojowych, których finansowanie odbywa się w ramach wydatków bieżących,

b) materiałów pędnych i smarów w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

c) przedmiotów umundurowania i wyekwipowania w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

d) żywności w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne,

e) medycznych środków materiałowych w asortymencie naliczanym na zapasy wojenne i interwencyjne oraz produkty immunologiczne;

5) Plan inwestycji budowlanych – zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji budowlanych jednostek sektora finansów publicznych,

b) inwestycji budowlanych instytutów badawczych, których finansowanie lub dofinansowanie odbywa się w ramach dotacji celowych z budżetu MON, dla których zasady gospodarki finansowej określają odrębne ustawy,

c) udziału w wielonarodowych programach inwestycyjnych,

d) zakupów obiektów budowlanych bądź innych środków trwałych – stosownie do postanowień rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. poz. 1579);

6) Plan inwestycji NSIP – zadania rzeczowe dotyczące:

a) inwestycji NATO ujętych w pakietach inwestycyjnych Programu NSIP, przewidzianych do realizacji na terenie Polski,

b) zakresu rzeczowego niezbędnego do wykonania inwestycji NATO (realizowanych w ramach wydatków okołopakietowych);

7) korekta centralnego planu rzeczowego – zmiana parametrów zadania rzeczowego, ujętego w zatwierdzonym przez Ministra Obrony Narodowej centralnym planie rzeczowym, w tym także polegająca na usunięciu zadania rzeczowego z tego planu albo na wprowadzeniu do niego nowego zadania rzeczowego, z zastrzeżeniem § 11 ust. 1–3;

8) decentralne plany rzeczowe (w części dotyczącej centralnych planów rzeczowych) – plany na rok planistyczny sporządzane przez organy planujące drugiego stopnia, w szczegółowości nie mniejszej niż szczegółowość określona dla centralnych planów rzeczowych i z wyszczególnieniem pozycji ujętych w centralnych planach rzeczowych w kwotach zbiorczych, w których dokonują oni podziału zadań rzeczowych zaplanowanych do realizacji decentralnej na podporządkowanych dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia;

9) Organizator – organizator systemu funkcjonalnego, którym jest szef komórki organizacyjnej MON odpowiedzialnej za planowanie, programowanie, tworzenie, rozwój i utrzymanie zdolności operacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej przy pomocy Systemu Funkcjonalnego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

10) organy planujące – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej wskazany w decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej;

11) Gestor – gestor sprzętu wojskowego w rozumieniu przepisów dotyczących określenia funkcji gestorów i centralnych organów logistycznych sprzętu wojskowego w resorcie obrony narodowej;

12) beneficjent – komórka organizacyjna MON lub jednostka organizacyjna resortu obrony narodowej na rzecz której zaplanowane i realizowane są zadania rzeczowe;

13) szef instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe:

– w obszarze modernizacji technicznej – Szef Inspektoratu Uzbrojenia,

– w obszarze środków materiałowych – Szef Inspektoratu Uzbrojenia oraz Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, zgodnie z podziałem kompetencji w zakresie pozyskiwania określonym w załączniku Nr 1 do decyzji Nr 412/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 października 2014 r. w sprawie systemu planowania zasobów, usług i robót budowlanych w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 335);

14) szef instytucji decentralnie realizującej zadania rzeczowe – szef (dowódca, komendant, dyrektor) komórki organizacyjnej MON lub jednostki organizacyjnej resortu obrony narodowej realizującej zadania rzeczowe – innej niż wymienione w pkt 13;

15) odprawy modernizacyjne Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – cyklicznie organizowane przez Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego narady z udziałem Sekretarza Stanu, Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcy Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Uzbrojenia, Szefa ZPR – P8, Szefa Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5, Dyrektora Biura do Spraw Procedur Antykorupcyjnych oraz w zależności od potrzeb przedstawicieli Organizatorów, Gestorów oraz pozostałych szefów (dowódców, komendantów, dyrektorów) komórek organizacyjnych MON lub jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej dotyczące wypracowania decyzji realizacyjnych w zakresie modernizacji technicznej;

16) rok planistyczny – rok, na który planowany jest budżet resortu obrony narodowej;

17) SpW – sprzęt wojskowy, o którym mowa w art. 2 pkt 8a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164);

18) wydatki okołopakietowe – wydatki niezbędne do realizacji projektu realizowanego w ramach pakietu CP (Capability Package), które zgodnie z zasadami NSIP nie kwalifikują się do sfinansowania ze środków NATO i wymagają pokrycia ze środków krajowych;

19) zadanie rzeczowe – pozycja w planie rzeczowym charakteryzująca zasoby, usługi i roboty budowlane zaliczane do zakresu, o którym mowa w pkt 3–6.