Porada
Procedura awansu pracownika samorządowego
Jak technicznie przeprowadzić pionowy awans zawodowy pracownika na podstawie art. 20 ustawy o pracownikach samorządowych? Jakie powinny pojawić się dokumenty?
Brak jest przepisów regulujących zasady postępowania i dokumentowania awansu pracownika samorządowego. Przepisy dają pracodawcom pełna dowolność w ustalaniu kryterium takiego awansu w przepisach wewnętrznych obowiązujących w urzędzie.
W przypadku wolnego stanowiska urzędniczego powstaje możliwość ominięcia całej procedury naboru i awansowania osoby, która już pracuje w jednostkach samorządowych. Pracownik samorządowy, który wykazuje inicjatywę w pracy i sumiennie wykonuje swoje obowiązki, może zostać przeniesiony na wyższe stanowisko (tzw. awans wewnętrzny - art. 20 ustawa o pracownikach samorządowych).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right