Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-12-04

Informacja o warunkach zatrudnienia osoby przyjętej na zastępstwo

Od dnia 1 listopada 2012 r. chcemy zatrudnić na umowę o pracę na zastępstwo pracownicę. W tym roku pracownica nigdzie wcześniej nie pracowała. W umowie zawarliśmy zapis, że pracownica będzie zatrudniona na czas usprawiedliwionej nieobecności innej pracownicy od dnia 1.11.2012 r. do czasu jej powrotu do pracy, która obecnie przebywa na zwolnieniu lekarskim, a dalej będzie przebywać na urlopie macierzyńskim. Jak w takiej sytuacji podać pracownicy w informacji o warunkach zatrudnienia wymiar przysługującego jej urlopu wypoczynkowego, skoro nie wiemy, do kiedy ten pracownik będzie u nas zatrudniony? Pracownik posiada 19-letni okres zatrudnienia i ma prawo do 26 dni urlopu wypoczynkowego. Czy w informacji o warunkach zatrudnienia należy podać okres wypowiedzenia umowy o pracę na zastępstwo skoro w umowie o pracę nie ma żadnej wzmianki o wypowiedzeniu umowy? Pracownica, z którą zawrzemy umowę o pracę na zastępstwo obecnie ma 54 lata i pobiera emeryturę ewk - udokumentowała staż pracy na podstawie ostatniego świadectwa pracy 19 lat, czy w takim przypadku należy opłacać za nią składkę na Fundusz Pracy? Jakie składki ubezpieczeniowe za emeryta należy płacić?

Kodeks pracy nałożył na pracodawców obowiązek informowania pracownika, w tym również niepełnozatrudnionego, na piśmie najpóźniej w terminie 7 dni o:• obowiązującej dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,• częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę,• wymiarze urlopu wypoczynkowego,• długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00