Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-09-10

Rozliczenie dodatkowych usług zakupionych do programu obsługującego klientów

Biuro rachunkowe kupiło program do obsługi klientów. Teraz dokupiło dodatkowo dwa stanowiska do tego programu za kwotę 1.980 PLN netto. Jest to opłata jednorazowa. Jak ta opłata powinna być zaksięgowana, czy jako koszty bieżące czy wartości niematerialne i prawne? Dodatkowo program musi być corocznie aktualizowany. Koszt takiej aktualizacji netto to 3.800 PLN. Jak powinny być zaksięgowany koszt aktualizacji?

Z pytania nie wynika czy zakup dodatkowych stanowisk programu do obsługi klientów dokonany został w ramach istniejącej licencji czy też spółka zakupiła nową wartość niematerialną i prawną (dodatkową licencję). Analiza zapisów umowy pozwoli na jednoznaczne ustalenie stanu faktycznego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00