Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-09-26

Czy wyjazdy pracowników w celu wykonania zlecenia klienta traktować jako podróż służbową?

Firma zatrudnia pracownika na podstawie umowy o pracę z wynagrodzeniem najniższej krajowej. Jest to zakład usług leśnych, który działa na zlecenie innych firm, zajmuje się wycinką drzew, krzewów i gałęzi. Jeżeli ma zlecenie poza obszar swojej działalności to wyjeżdża z pracownikami i płaci im delegację i za nadgodziny. Czy jest to prawidłowe?

Pracodawca zawierając umowę o pracę z pracownikiem w jej treści określa miejsce zatrudnienia pracownika. Miejscem tym może być siedziba pracodawcy bądź miejsce prowadzenia przez pracodawcę działalności. Jeżeli miejscem pracy pracownika będzie siedziba pracodawcy, to każdy wyjazd poza tę siedzibę będzie podróżą służbową i pracownikowi będą przysługiwać świadczenia związane z podróżą służbową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00