Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-04-03

Obowiązek przekazania RMUA przez Urząd pracy osobom bezrobotnym

Od dnia 1 stycznia 2012 r. pracodawca przekazuje pracownikowi informacje zawarte w ZUS RMUA raz w roku, w podziale na poszczególne miesiące, w terminie do dnia 28 lutego danego roku za poprzedni rok kalendarzowy. Czy ten obowiązek dotyczy także Powiatowego Urzędu Pracy w stosunku do:- osób bezrobotnych z prawem do zasiłku lub stypendium;- osób bezrobotnych bez prawa do zasiłku lub stypendium?

Tak, z uwagi na to, że Powiatowy Urząd Pracy jest płatnikiem składek za osoby bezrobotne powinien do dnia 28 lutego 2013 r przekazać im RMUA za 2012. Każdy płatnik składek (np. dla pracownika - pracodawca, dla zleceniobiorcy - zleceniodawca, dla pobierających zasiłek dla bezrobotnych - wypłacający Urząd Pracy) jest zobowiązany przekazywać swoim ubezpieczonym te same informacje, które przesyła za nich co miesiąc do ZUS-u w dokumentach rozliczeniowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00