Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-10-23

Potwierdzanie obecności w pracy - lista obecności

Czy w zakładzie pracy, który zatrudnia powyżej 20 osób muszą być prowadzone listy obecności? Czas pracy jest ewidencjonowany na kartach pracy. Czy listy obecności są obowiązkowe do prowadzenia jeżeli zakład pracy nie posiada kart magnetycznych.

Przepisy Kodeksu pracy nie określają, w jaki sposób pracownicy mają potwierdzać swoją obecność w pracy. Może to być zarówno lista obecności czy tez inny rejestr. Bez znaczenia jest w tym przypadku fakt nie posiadania kart magnetycznych. Pracodawca ma w tym zakresie swobodę. Obowiązkiem pracodawcy zgodnie z w art. 94 pkt 9a kodeksu pracy jest jednak prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników, która może przybierać zarówno formy papierowe jak też elektroniczne. Najczęściej pracodawcy w tym celu stosują listy obecności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00