Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2014-01-09

Usługi serwisowe - obowiązek podatkowy w VAT

Jesteśmy serwisem naprawy sprzętu wykonującym również odpłatne naprawy pogwarancyjne. Gdy naprawa zostaje zakończona klient otrzymuje informację o możliwości odbioru naprawionego sprzętu. W momencie osobistego odbioru sprzętu przez klienta lub w momencie wysyłki sprzętu pocztą kurierską wystawiane są dokumenty sprzedaży za wykonaną usługę i transport oraz "Pokwitowanie odbioru sprzętu z naprawy" zawierające informację o udzielonym okresie gwarancji. Czy naprawiony sprzęt, wysyłany przez nas do klienta pocztą kurierską, posiadający formę płatności " za pobraniem" podlega szczególnemu momentowi powstania obowiązku podatkowego wynikającemu z art. 19 ust. 13 pkt 6 ustawy o VAT polegającemu na tym, że obowiązek podatkowy u sprzedawcy powstaje z chwilą otrzymania zapłaty. Natomiast od 01.01.2014 r. obowiązek ten, w opisanym przypadku, powstawałby z chwilą dokonania dostawy towaru przez kuriera do klienta? Czy przepis ten należy stosować tylko do dostawy wysyłkowej towarów sprzedawanych w sklepie internetowym a dokonywana przez nas wysyłka, naprawionego sprzętu do klienta, z formą płatności " za pobraniem", powinna być opodatkowana z chwilą wykonania usługi?

Na podstawie wskazanych niżej przepisów ustawy VAT powiedzieć najpierw należy, że w naszym przypadku nie mamy do czynienia z dostawą towarów, tylko ze świadczeniem usługi serwisowej na tychże towarach. Z dostawą towarów bowiem mamy do czynienia wówczas, gdy na ich nabywcę przenoszone jest prawo do rozporządzania towarami jak właściciel, które wcześniej posiadał dostawca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00