Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2014-02-12

Powstanie obowiązku podatkowego w VAT przy świadczeniu usług

Spółka jest dystrybutorem rozwiązań z dziedziny IT. Jako jeden z podmiotów w transakcji łańcuchowej kupuje, a następnie odsprzedaje min. oprogramowanie nierzadko wraz z tzw. usługą wsparcia (support and maintenance). Spółka nie sprzedaje oprogramowania i nie świadczy bezpośrednio usług klientowi końcowemu, ale jedynie kupuje i odsprzedaje oprogramowanie i usługę wsparcia kontrahentowi (integratorowi), który to zajmuje się kompleksową obsługą IT i świadczy ją na rzecz klienta końcowego. Usługa wsparcia może dotyczyć okresu na 1 rok, 2 lub 3 lata. Spółka za zakup oprogramowania wraz z usługą wsparcia otrzymuje fakturę od swojego dostawcy z 30 dniowym terminem płatności na całą wartość zamówienia (oprogramowanie i wsparcie), z datą aktywacji oprogramowania i uruchomienia usługi. Z tą samą datą Spółka wystawia fakturę sprzedaży również z datą aktywacji oprogramowania i usługi wsparcia z 30 dniowym terminem płatności, na swojego kontrahenta, który odsprzedaje to następnie klientowi końcowemu. Czy w świetle nowych przepisów VAT, Spółka jako dystrybutor poprawnie wystawia fakturę z datą aktywacji oprogramowania i usługi i czy prawidłowo rozpozna obowiązek podatkowy na całą wartość zamówienia z datą faktury?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00