Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2014-03-28

Umowa zlecenia z własnym pracodawcą - ubezpieczenie społeczne

Spółka korzysta z usług spółki zależnej w zakresie dostarczania personelu. Czy jest możliwe zawarcie umowy zlecenia z pracownikiem spółki zależnej, który świadczy pracę na rzecz naszej Spółki, jeśli zlecenie nie będzie się pokrywało z zakresem obowiązków "pracownika tymczasowego"? Jeśli tak, to czy w tej sytuacji z tytułu umowy zlecenia należy odprowadzić tylko składkę na ubezpieczenie zdrowotne czy także na ubezpieczenie społeczne?

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Państwa spółka ma zawartą ze spółką zależną umowę o świadczenie usług, na podstawie której zatrudnieni w spółce zależnej pracownicy pracują przez wskazany w umowie okres w Państwa spółce. Oznacza to, że stosunek pracy w zależnej spółce trwa nadal w niezmienionym kształcie, poza miejscem pracy. Cały czas "wypożyczający" wypłaca wynagrodzenie, płaci składki ZUS i rozlicza pracownika z urzędem skarbowym. Zgodnie z przepisami ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych ubezpieczeniom tym obowiązkowo podlegają osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00