Porada
Umowa zlecenia z własnym pracodawcą - ubezpieczenie społeczne
Spółka korzysta z usług spółki zależnej w zakresie dostarczania personelu. Czy jest możliwe zawarcie umowy zlecenia z pracownikiem spółki zależnej, który świadczy pracę na rzecz naszej Spółki, jeśli zlecenie nie będzie się pokrywało z zakresem obowiązków "pracownika tymczasowego"? Jeśli tak, to czy w tej sytuacji z tytułu umowy zlecenia należy odprowadzić tylko składkę na ubezpieczenie zdrowotne czy także na ubezpieczenie społeczne?
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Państwa spółka ma zawartą ze spółką zależną umowę o świadczenie usług, na podstawie której zatrudnieni w spółce zależnej pracownicy pracują przez wskazany w umowie okres w Państwa spółce. Oznacza to, że stosunek pracy w zależnej spółce trwa nadal w niezmienionym kształcie, poza miejscem pracy. Cały czas "wypożyczający" wypłaca wynagrodzenie, płaci składki ZUS i rozlicza pracownika z urzędem skarbowym. Zgodnie z przepisami ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych ubezpieczeniom tym obowiązkowo podlegają osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right