Porada
Jaka jest procedura powołania komisji socjalnej w zakładzie pracy
Na podstawie Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, dyrektor powołał zarządzeniem Komisję ds. gospodarowania środkami tegoż funduszu. Czy biorąc pod uwagę art. 4 oraz 8 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, można uznać powołaną przez dyrektora komisję, jako pracowników wybranych przez załogę do reprezentowania jej interesów? Czy obydwa te "organy" mogą działać oddzielnie?
Nie, jeżeli u pracodawcy nie działa zakładowa organizacja związkowa (organizacje związkowe) wówczas pracownicy w sposób przyjęty u danego pracodawcy wybierają przedstawiciela, który uzgadnia z pracodawcą treść regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, oraz przeznaczanie środków na poszczególne cele. Powołanie takiej komisji nie zastąpi wyboru przedstawiciela, bo o wyborze decydują samodzielnie zatrudnieni pracownicy a nie pracodawca. W związku z tym działalność takiej komisji nie znajduje uzasadnienia chyba, że w jej skład wchodziliby zarówno przedstawiciele pracodawcy, jak i przedstawiciele załogi.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right