Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2017-05-30

Czy w urzędzie można powołać radę pracowniczą

Czy w Urzędzie Miejskim zatrudniającym 40 pracowników może powstać rada pracownicza? Czy mają tu zastosowanie przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 2006 o informowaniu pracowników i przeprowadzeniu z nimi konsultacji? Czy na zebraniu pracowniczym organizowanym przez pracowników można wybrać taką radę? Czy należy występować do Burmistrza z wnioskiem na piśmie o umożliwienie wyboru takiej rady?

Ustawę z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji stosują wyłącznie pracodawcy wykonujący działalność gospodarczą, u którego przeciętne zatrudnienie w okresie 6 miesięcy przed dniem powiadomienia załogi o wyborach osiągnie co najmniej 50 pracowników. U takiego pracodawcy wybory członków rady pracowników organizuje pracodawca na pisemny wniosek 10% pracowników, powiadamiając o terminie ich przeprowadzenia oraz o terminie zgłoszenia kandydatów na członków rady pracowników w sposób przyjęty u danego pracodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00