Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2012 poz. 743
Wersja archiwalna od 2012-07-02 do 2016-08-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2012 poz. 743
Wersja archiwalna od 2012-07-02 do 2016-08-20
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone w związku z art. 1 pkt 26 ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo celne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1228). 

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 26 czerwca 2012 r.

w sprawie ewidencji prowadzonych w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym

Na podstawie art. 28 ustawy z dnia 19 marca 2004 r. – Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres przedmiotowy] Rozporządzenie określa ogólne warunki i wzory ewidencji prowadzonych w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Ewidencje] W wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym są prowadzone: ewidencja towarowa, kartoteka rozchodów i przemieszczeń towarów, ewidencja maszyn, urządzeń i wyposażenia oraz ewidencja towarów nieobjętych przeznaczeniem celnym, zwane dalej „ewidencjami”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Wzór ewidencji towarowej] 1. Wzór ewidencji towarowej w wolnym obszarze celnym o typie kontroli I, w rozumieniu art. 799 lit. a rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. WE L 253 z 11.10.1993, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 6, str. 3, z późn. zm.), zwanego dalej „Rozporządzeniem Wykonawczym”, lub w składzie wolnocłowym dla towarów podlegających obowiązkowi nadania przeznaczenia celnego określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Ewidencja, o której mowa w ust. 1, w przypadku detalicznej sprzedaży towarów może obejmować dowód sprzedaży towarów, który zawiera w szczególności numer karty pokładowej lub numer biletu, a w przypadku sprzedaży dla członków załóg lub podróżnych odbywających loty samolotami prywatnymi – numer dokumentu uprawniającego nabywcę do przekroczenia granicy państwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Kartoteka rozchodów i przemieszczeń] 1. Dla każdego rodzaju towaru albo towarów tego samego rodzaju mających różną cenę zakupu należy prowadzić odrębną kartotekę rozchodów i przemieszczeń towarów, stanowiącą integralną część ewidencji, o której mowa w § 3.

2. Wzór kartoteki rozchodów i przemieszczeń towarów określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Wzór ewidencji maszyn, urządzeń i wyposażenia] Wzór ewidencji maszyn, urządzeń i wyposażenia niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wzór ewidencji towarów nieobjętych przeznaczeniem celnym] Wzór ewidencji towarów nieobjętych przeznaczeniem celnym określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Ewidencja towarowa w wolnym obszarze celnym o typie kontroli II] Ewidencja towarowa w wolnym obszarze celnym o typie kontroli II, w rozumieniu art. 799 lit. b Rozporządzenia Wykonawczego, jest prowadzona zgodnie z zasadami określonymi w art. 515 i 516 Rozporządzenia Wykonawczego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Zatwierdzenie ewidencji] Zatwierdzenie ewidencji następuje decyzją organu celnego, zgodnie z zasadami określonymi w art. 803 Rozporządzenia Wykonawczego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Forma prowadzenia ewidencji] Ewidencja może być prowadzona:

1) w formie pisemnej;

2) z zastosowaniem systemu teleinformatycznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Wymogi dotyczące prowadzenia ewidencji w formie pisemnej] 1. W przypadku prowadzenia ewidencji w formie pisemnej przed przystąpieniem do jej wypełniania karty ewidencji powinny być przeszyte, a strony ponumerowane. Organ celny opatruje przeszycie plombą, a na ostatniej stronie ewidencji wpisuje liczbę stron.

2. Wpisów do ewidencji należy dokonywać w sposób trwały i wyraźny. Zmiany i poprawki powinny być dokonywane w taki sposób, aby przekreślony pierwotny tekst pozostał czytelny. Każda zmiana lub poprawka powinny zostać potwierdzone podpisem osoby dokonującej zmiany lub poprawki, z podaniem daty wprowadzenia oraz w razie potrzeby opisana w rubryce „Uwagi”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Zatwierdzenie ewidencji prowadzonej z zastosowaniem systemu teleinformatycznego] 1. Ewidencja prowadzona z zastosowaniem systemu teleinformatycznego może zostać zatwierdzona przez organ celny, jeżeli:

1) umożliwia wgląd w treść przetwarzanych danych i zapewnia ich ochronę przed zniekształceniem lub utratą;

2) umożliwia dokonywanie korekty danych, z zachowaniem historii wpisów oraz informacji o dacie dokonania korekty;

3) uniemożliwia usuwanie wpisów w ewidencji;

4) pozwala na uzyskanie wydruku danych według kryteriów określonych przez organ celny;

5) zapewnia możliwość archiwizacji danych na informatycznych nośnikach danych.

2. Dane z ewidencji prowadzonej z zastosowaniem systemu teleinformatycznego powinny być archiwizowane na informatycznych nośnikach danych nie rzadziej niż raz w miesiącu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.[Przepis przejściowy] Ewidencje zatwierdzone przez organ celny na podstawie dotychczasowych przepisów pozostają w mocy nie dłużej niż przez 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.3)

Minister Finansów: wz. M. Grabowski

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 248, poz. 1481).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2008 r. Nr 209, poz. 1320 i Nr 215, poz. 1355, z 2009 r. Nr 168, poz. 1323, z 2010 r. Nr 106, poz. 673 oraz z 2011 r. Nr 106, poz. 622 i Nr 254, poz. 1529.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 16 czerwca 2004 r. w sprawie powiadamiania organu celnego o rozpoczęciu lub zakończeniu działalności w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym oraz ewidencji prowadzonych w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym (Dz. U. Nr 152, poz. 1602), które traci moc z dniem 2 lipca 2012 r. na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 25 marca 2011 r. o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 106, poz. 622, Nr 131, poz. 764, Nr 133, poz. 767 i Nr 187, poz. 1110).


Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 26 czerwca 2012 r. (poz. 743)

Załącznik nr 1

WZÓREWIDENCJA TOWAROWA

infoRgrafika

Załącznik nr 2

WZÓRKARTOTEKA ROZCHODÓW I PRZEMIESZCZEŃ TOWARÓW

infoRgrafika

Załącznik nr 3

WZÓREWIDENCJA MASZYN, URZĄDZEŃ I WYPOSAŻENIA

infoRgrafika

Załącznik nr 4

WZÓREWIDENCJA TOWARÓW NIEOBJĘTYCH PRZEZNACZENIEM CELNYM

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00