Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 10-05-2024
TEMATY:
Artykuł aktualny na dzień 10-05-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2023-01-23

Outsourcing bhp

Obowiązkiem każdego pracodawcy jest zagwarantowanie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Takie zobowiązanie spoczywa na każdym pracodawcy, bez względu na to, w jaki sposób zatrudnia ludzi, oraz niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa. Na pracodawcy ciąży również odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy. Ograniczenie odpowiedzialności pracodawcy w tym zakresie nie jest możliwe nawet w sytuacji, w której część obowiązków przejmuje pracownik lub powierza się wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy. Przepisy Kodeksu pracy dopuszczają w pewnych określonych przypadkach wykorzystanie specjalistów spoza zakładu pracy, czyli w modelu tzw. outsourcingu bhp. 

Czym jest służba bhp

Zasady tworzenia, organizacji, działania, uprawnień i kwalifikacji służby bezpieczeństwa i higieny pracy określają przepisy art. 23711 Kodeksu pracy oraz rozporządzenia Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Zgodnie z art. 23711 § 1 Kodeksu pracy obowiązek utworzenia służby bhp poprzez zatrudnienie etatowego pracownika powstaje w momencie zatrudnienia więcej niż 100 pracowników. W przypadku pracodawcy zatrudniającego mniej niż 100 pracowników, może on powierzyć wykonywanie zadań służby bhp pracownikowi zatrudnionemu przy innej pracy. 

Pracodawca mający ukończone szkolenie niezbędne do wykonywania zadań służby bhp może sam wykonywać zadania tej służby, jeżeli:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00