Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 27-04-2024
Porada aktualna na dzień 27-04-2024
Data publikacji: 2023-04-27

VAT przy sprzedaży przez publiczną szkołę elementów majątku ruchomego

PROBLEM

Szkoła - jednostka budżetowa, scentralizowana z Gminą podatkiem VAT od 2017 roku, sprzedaje złom (ze zlikwidowanego majątku ruchomego: zniszczone metalowe szafki uczniowski i metalowe nogi od ławek i krzeseł). Wartość sprzedaży nie przekroczy 1000,00 zł. Czy szkoła powinna wystawić fakturę VAT za sprzedany złom ze stawką VAT 23% czy ze stawką zwolnioną. Czy należy zastosować kod GTU_05 lub inny. Nadmieniam, iż szafki i ławki zostały zakupione wiele lat temu, kiedy szkoła nie była podatnikiem VAT, a złomowane składniki służyły wyłącznie do wykonywania zadań oświatowych (edukacyjnych). Jakie inne dokumenty należy przygotować (od strony księgowej) sprzedając w/w składniki majątku(złom). Czy sprzedaż składników(złomu) będzie podlegać BDO?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00