Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 1 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.211.2023.1.JG

Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości początkowej Robotów i innych Urządzeń (stanowiących środki trwałe), nabytych przed 1 stycznia 2022 r., ujmowane w kosztach uzyskania przychodów w okresie od 2022 r. do końca roku podatkowego, który rozpocznie się w 2026 r., stanowią dla Wnioskodawcy koszty kwalifikowane dla celów ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ustawy o CIT?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

3 kwietnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 30 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości początkowej Robotów i innych Urządzeń (stanowiących środki trwałe), nabytych przed 1 stycznia 2022 r., ujmowane w kosztach uzyskania przychodów w okresie od 2022 r. do końca roku podatkowego, który rozpocznie się w 2026 r., stanowią dla Wnioskodawcy koszty kwalifikowane dla celów ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ustawy o CIT.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

X sp. z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Rok podatkowy Wnioskodawcy jest zgodny z rokiem kalendarzowym.

Przedmiotem działalności Spółki jest produkcja światłowodów i kabli światłowodowych, urządzeń i osprzętu dla przemysłu telekomunikacyjnego oraz dostarczanie kompleksowych rozwiązań optycznych w tym przemyśle.

Wnioskodawca osiąga przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych, w szczególności pochodzące z działalności operacyjnej prowadzonej przez Spółkę w zakresie wskazanym powyżej.

W związku z rozwojem działalności Spółka stale usprawnia procesy produkcyjne poprzez wprowadzanie innowacyjnych maszyn i urządzeń przemysłowych (w tym robotów przemysłowych).

W związku z powyższym, w prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca obecnie wykorzystuje (i planuje wykorzystywać w przyszłości):

-środki trwałe, które spełniają definicję robotów przemysłowych, o których mowa w art. 38eb ust. 2 pkt 1 lit. a) oraz w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT (dalej: „Roboty”),

-potencjalnie inne maszyny i urządzenia, rzeczy lub systemy, które odpowiadają treści art. 38eb ust. 2 pkt 1 lit. b) - e) ustawy o CIT, również stanowiące środki trwałe dla celów CIT.

W dalszej części wniosku Roboty, maszyny i urządzenia peryferyjne do Robotów funkcjonalnie z nimi związane oraz inne maszyny, urządzenia, rzeczy i systemy, o których mowa powyżej (tj. spełniające definicje z art. 38eb ust. 2 pkt 1 lit. a) do e) ustawy o CIT, będą łącznie określane jako: „Roboty i inne Urządzenia”.

Część Robotów i innych Urządzeń wykorzystywanych obecnie przez Spółkę, została nabyta/wprowadzona do ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia 2022 r. W każdym z przypadków nabyte zostały fabrycznie nowe składniki majątkowe.

Roboty i inne Urządzenia stanowią lub będą stanowiły środki trwałe Wnioskodawcy, o użyteczności ekonomicznej przekraczającej okres 1 roku. Wnioskodawca dokonuje odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej zakupionych Robotów i innych Urządzeń według właściwych stawek amortyzacji, przewidzianych przepisami prawa i planuje dokonywać takich odpisów w kolejnych latach według przyjętej dla danego środka trwałego stawki amortyzacji.

Należy podkreślić, iż niniejszy wniosek dotyczy Robotów i innych Urządzeń nabytych przez Spółkę przed 1 stycznia 2022 r. które stanowią środki trwałe dla celów CIT, od których Spółka dokonuje odpisów amortyzacyjnych stanowiących koszty uzyskania przychodów w latach podatkowych rozpoczynających się po 31 grudnia 2021 r.

Wnioskodawca zaznacza, że wydatki na nabycie Robotów i innych Urządzeń nie zostały Spółce zwrócone w jakikolwiek sposób.

Ponadto, w stosunku do ww. kosztów nie występuje negatywna przesłanka, uniemożliwiająca zastosowanie odliczenia w ramach ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ust. 5a ustawy o CIT.

Na dzień złożenia niniejszego wniosku, Wnioskodawca nie korzystał ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a ustawy o CIT.

Pytanie

Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości początkowej Robotów i innych Urządzeń (stanowiących środki trwałe), nabytych przed 1 stycznia 2022 r., ujmowane w kosztach uzyskania przychodów w okresie od 2022 r. do końca roku podatkowego, który rozpocznie się w 2026 r., stanowią dla Wnioskodawcy koszty kwalifikowane dla celów ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ustawy o CIT?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości początkowej Robotów i innych Urządzeń (stanowiących środki trwałe), nabytych przed 1 stycznia 2022 r., ujmowane w kosztach uzyskania przychodów w okresie od 2022 r. do końca roku podatkowego, który rozpocznie się w 2026 r., stanowią dla Wnioskodawcy koszty kwalifikowane dla celów ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 38eb ust. 1 ustawy o CIT, podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych może odliczyć od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych w roku podatkowym na robotyzację, przy czym kwota odliczenia nie może przekraczać kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych.

Jednocześnie, przepisy ustawy o CIT definiują pojęcie kosztów uzyskania przychodów poniesionych na robotyzację.

Zgodnie z art. 38eb ust. 2 ustawy o CIT, za takie koszty uznaje się:

1) koszty nabycia fabrycznie nowych:

a.robotów przemysłowych,

b.maszyn i urządzeń peryferyjnych do robotów przemysłowych funkcjonalnie z nimi związanych,

c.maszyn, urządzeń oraz innych rzeczy, funkcjonalnie związanych z robotami przemysłowymi, służących zapewnieniu ergonomii oraz bezpieczeństwa pracy w odniesieniu do stanowisk pracy, gdzie zachodzi interakcja człowieka z robotem przemysłowym, w szczególności czujników, sterowników, przekaźników, zamków bezpieczeństwa, barier fizycznych (ogrodzenia, osłony) czy optoelektronicznych urządzeń ochronnych (kurtyny świetlne, skanery obszarowe),

d.maszyn, urządzeń lub systemów służących do zdalnego zarządzania, diagnozowania, monitorowania lub serwisowania robotów przemysłowych, w szczególności czujników i kamer,

e.urządzeń do interakcji pomiędzy człowiekiem a maszyną do robotów przemysłowych.

Zgodnie z art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, przez robota przemysłowego rozumie się automatycznie sterowaną, programowalną, wielozadaniową i stacjonarną lub mobilną maszynę, o co najmniej 3 stopniach swobody, posiadającą właściwości manipulacyjne bądź lokomocyjne dla zastosowań przemysłowych, która spełnia łącznie następujące warunki:

1)wymienia dane w formie cyfrowej z urządzeniami sterującymi i diagnostycznymi lub monitorującymi w celu zdalnego: sterowania, programowania, monitorowania lub diagnozowania;

2)jest połączona z systemami teleinformatycznymi, usprawniającymi procesy produkcyjne podatnika, w szczególności z systemami zarządzania produkcją, planowania lub projektowania produktów;

3)jest monitorowana za pomocą czujników, kamer lub innych podobnych urządzeń;

4)jest zintegrowana z innymi maszynami w cyklu produkcyjnym podatnika.

Z kolei zgodnie z art. 38eb ust. 4 ustawy o CIT, przez maszyny i urządzenia peryferyjne do robotów przemysłowych funkcjonalnie z nimi związane rozumie się w szczególności:

1)jednostki liniowe zwiększające swobodę ruchu;

2)pozycjonery jedno i wieloosiowe;

3)tory jezdne;

4)słupowysięgniki;

5)obrotniki;

6)nastawniki;

7)stacje czyszczące;

8)stacje automatycznego ładowania;

9)stacje załadowcze lub odbiorcze;

10)złącza kolizyjne;

11)efektory końcowe do interakcji robota z otoczeniem służące do:

a)nakładania powłok, malowania, lakierowania, dozowania, klejenia, uszczelniania, spawania, cięcia, w tym cięcia laserowego, zaginania, gratowania, śrutowania, piaskowania, szlifowania, polerowania, czyszczenia, szczotkowania, drasowania, wykańczania powierzchni, murowania, odlewania ciśnieniowego, lutowania, zgrzewania, klinczowania, wiercenia, handlingu, w tym manipulacji, przenoszenia i montażu, ładowania i rozładowania, pakowania, gwożdżenia, paletyzacji i depaletyzacji, sortowania, mieszania, testowania i wykonywania pomiarów,

b)obsługi maszyn: frezarek, wtryskarek, giętarek, robodrilli, wiertarek, tokarek, wrzecion, zginarek i zawijarek, wycinarek, walcarek, przecinarek, szlifierek, wytaczarek, ciągarek, drukarek, pras i wyoblarek.

Zgodnie z treścią art. 38eb ust. 5 ustawy o CIT, odliczenie, o którym mowa w ust. 1, ma zastosowanie do kosztów uzyskania przychodów poniesionych na robotyzację od początku roku podatkowego, który rozpoczął się w 2022 r., do końca roku podatkowego, który rozpoczął się w 2026 r.

Z treści przytoczonych wyżej przepisów wynika, że rozliczeniu w ramach ulgi na robotyzację podlegają wydatki spełniające następujące warunki:

-stanowiące koszty uzyskania przychodów,

-wydatki te zostały poniesione na robotyzację,

-zostały poniesione od początku roku podatkowego, który rozpoczął się w 2022 r. do końca roku podatkowego, który rozpoczął się w 2026 r.

Ponadto, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na:

-nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż wymienione w lit. a środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym również wchodzących w skład nabytego przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanych części;

-ulepszenie środków trwałych, które zgodnie z art. 16g ust. 13 powiększają wartość środków trwałych, stanowiącą podstawę naliczania odpisów amortyzacyjnych - wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16h ust. 1 pkt 1, są jednak kosztem uzyskania przychodów, w przypadku odpłatnego zbycia środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na czas ich poniesienia.

Jednocześnie, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o CIT, kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane zgodnie z art. 16a - 16m.

Tym samym, w odniesieniu do wydatków na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, kosztami uzyskania przychodów zmniejszającymi bezpośrednio podstawę opodatkowania nie są koszty nabycia poszczególnych składników majątkowych, lecz odpisy amortyzacyjne dokonywane zgodnie z przepisami ustawy o CIT od ich wartości początkowej (ustalonej także zgodnie z przepisami ustawy o CIT).

Należy przy tym wskazać, iż w art. 38eb ust. 1 ustawy o CIT, wskazano, iż kosztem kwalifikowanym może być kwota stanowiąca: „50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych w roku podatkowym na robotyzację”.

W ocenie Wnioskodawcy, z tego względu za koszty kwalifikowane dla celów stosowania przepisów dotyczących ulgi na robotyzację (art. 38eb ustawy o CIT) w zakresie środków trwałych/wartości niematerialnych i prawnych należy uznać odpisy amortyzacyjne, ponieważ momentem rozpoznania/ujęcia kosztu dla celów CIT w przypadku środków trwałych/wartości niematerialnych i prawnych jest moment dokonania odpisu amortyzacyjnego od takiego środka trwałego/wartości.

Jednocześnie, należy uznać, iż ani art. 38eb ustawy o CIT, ani żaden inny przepis prawa podatkowego nie przewidują wprost wyłączenia uprawnienia do zastosowania ulgi na robotyzację w przypadku, gdy fabrycznie nowe środki trwałe lub wartości niematerialne i prawne (będące składnikami, o których mowa w art. 38eb ust. 2 ustawy o CIT) zostały nabyte i/lub wprowadzone do ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia 2022 r. (i są amortyzowane po tym dniu).

Dodatkowo, zdaniem Wnioskodawcy, literalne brzmienie art. 38eb ust. 5 ustawy o CIT wskazuje, że ograniczenie czasowe możliwości stosowania ulgi na robotyzację dotyczące lat 2022-2026 (o którym mowa w powyższej regulacji) odnosi się do momentu rozpoznania kosztów uzyskania przychodów poniesionych na robotyzację (którymi to kosztami są m.in. odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej nabytych składników majątkowych, wskazanych w art. 38eb ust. 2 ustawy o CIT).

Moment faktycznego poniesienia wydatków na nabycie tych składników majątkowych, jak również moment wprowadzenia ich do ewidencji środków trwałych, nie wiąże się natomiast z żadnymi skutkami w zakresie możliwości skorzystania z przedmiotowej ulgi z uwagi na brak możliwości zaliczenia takich wydatków do kosztów podatkowych na ten moment. Należy więc uznać, że celem art. 38eb ust. 5 ustawy o CIT jest wyłączenie możliwości rozliczenia w ramach ulgi na robotyzację odpisów amortyzacyjnych dokonanych w latach podatkowych, które rozpoczęły się przed dniem 1 stycznia 2022 r. Tym samym, dla celów ulgi na robotyzację, data nabycia określonych środków trwałych nie ma zasadniczo znaczenia, kosztami kwalifikowanymi (podlegającymi odliczeniu w ramach przedmiotowej ulgi) będą bowiem w tym przypadku ujęte w kosztach uzyskania przychodów (w okresie od 2022 r. do końca roku podatkowego, który rozpoczął się w 2026 r.) odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej Robotów i innych Urządzeń.

W świetle powyższego należy uznać, że Spółka będzie uprawniona do skorzystania z ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ustawy o CIT, w odniesieniu do Robotów i innych Urządzeń nabytych przed 1 stycznia 2022 r., amortyzowanych dla celów podatkowych w okresie od 2022 r. maksymalnie do końca roku podatkowego, który rozpocznie się w 2026 r.

Jednocześnie, wartością podlegającą odliczeniu od podstawy opodatkowania będzie w tym zakresie 50% wartości odpisów amortyzacyjnych, stanowiących koszty uzyskania przychodów we wskazanym okresie dokonywanych przez Spółkę od wartości początkowej Robotów i innych Urządzeń.

Możliwość stosowania ulgi na robotyzację w odniesieniu do odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od wartości początkowej składników majątkowych (środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych) zakupionych/wprowadzonych do ewidencji, przed dniem 1 stycznia 2022 r. została potwierdzona w następujących interpretacjach indywidualnych Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej:

-z 8 marca 2023 r., sygn. 0111-KDIB2-1.4010.725.2022.2.AR,

-z 23 stycznia 2023 r., sygn. 0111-KDIB2-1.4010.736.2022.1.MK,

-z 31 sierpnia 2022 r., sygn. 0111-KDIB1-1.4010.212.2022.4.BK,

-z 31 sierpnia 2022 r., sygn. 0111-KDIB1-1.4010.221.2022.2.AW,

-z 16 sierpnia 2022 r., sygn. 0111-KDIB1-2.4010.129.2022.2.AW.

Przykładowo, w ww. interpretacji indywidualnej z dn. 23 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że:

„Zatem, biorąc pod uwagę przedstawiony opis sprawy oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że przepis art. 38eb ust. 1 updop pozwala na ponadnormatywne odliczenie maksymalnie 50% odpisów amortyzacyjnych, w momencie gdy stają się one kosztem uzyskania przychodu w rozumieniu updop. Ponadnormatywne odliczenie przysługuje tylko w odniesieniu do tych odpisów amortyzacyjnych, które stanowią koszt uzyskania przychodu w trakcie obowiązywania ulgi. Zatem, podatnik może skorzystać z tego odliczenia, co do zasady, wraz z dokonywaniem odpisów amortyzacyjnych od zakupionych robotów. [...] W tym miejscu warto zaznaczyć, że w przypadku gdy środki trwałe nabyte przed 1 stycznia 2022 r. spełniają definicje zawarte w przepisach dotyczących ulgi na robotyzację i nie zostały w całości zamortyzowane przed 1 stycznia 2022 r., to ta część odpisów amortyzacyjnych powstała po 1 stycznia 2022 r. (a więc w rozumieniu przepisów podatkowych stanowiąca koszty uzyskania przychodu po 1 stycznia 2022 r.) może stanowić podstawę do skorzystania z prawa do ponadnormatywnego odliczenia w ramach ulgi na robotyzację.”

Podsumowując, w ocenie Wnioskodawcy, będzie on uprawniony do odliczenia w ramach ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ust. 1 ustawy o CIT, kwoty odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej Robotów i innych Urządzeń zakupionych/wprowadzonych do ewidencji przed dniem 1 stycznia 2022 r., ujmowanych w kosztach uzyskania przychodów oraz kosztów WNIP wspomnianych we Wniosku w roku podatkowym rozpoczynającym się w 2022 oraz w kolejnych latach podatkowych (do końca roku podatkowego, który rozpocznie się w 2026 r.).

Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy, odpisy amortyzacyjne dokonywane od wartości początkowej Robotów i innych Urządzeń (stanowiących środki trwałe), nabytych przed 1 stycznia 2022 r., ujmowane w kosztach uzyskania przychodów w okresie od 2022 r. do końca roku podatkowego, który rozpocznie się w 2026 r., stanowią dla Wnioskodawcy koszty kwalifikowane dla celów ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ustawy o CIT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie należy wskazać, iż w odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych, stwierdzić należy, iż są one rozstrzygnięciami wydanymi w konkretnych sprawach, osadzonych w określonym stanie faktycznym i tylko do nich się odnoszących, w związku z tym nie mają mocy powszechnie obowiązującego prawa.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259, dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00