Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2009-09-22

Zmiana regulaminu wynagradzania na niekorzyść pracownika

Piotr Ciborski

ekspert ds. prawa pracy, wykładowca

Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, nieobjętych zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, jest zobowiązany ustalić warunki wynagradzania w regulaminie wynagradzania (art. 772 § 1 Kodeksu pracy).

PODSTAWA PRAWNA

● Ustawa z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) - art. 772, art. 24113,

● Ustawa z 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz.U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854 ze zm.) - art. 251, art. 30, art. 34.

Jak zmienić regulamin wynagradzania?

Zmiany do regulaminu wynagradzania wprowadza się w takim samym trybie jak ustalanie całego regulaminu.

Regulamin wynagradzania ustala pracodawca. Jeżeli natomiast u danego pracodawcy działa zakładowa (międzyzakładowa organizacja związkowa), pracodawca uzgadnia z nią regulamin wynagradzania. Oznacza to, że związek zawodowy może skutecznie zablokować jakąkolwiek zmianę regulaminu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00