Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIV/146/16 Rady Gminy Nowosolna
z dnia 21 lipca 2016r.
w sprawie Regulaminu dofinansowania zadań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowosolna
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446) oraz art. 403 ust. 4 i 5 w zw. z art. 400 a ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 672) uchwala się, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się się Regulamin dofinansowania zadań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowosolna, w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Nowosolna.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
Przewodnicząca Rady Gminy Nowosolna |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIV/146/16
Rady Gminy Nowosolna
z dnia 21 lipca 2016 r.
Regulamin dofinansowania kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowosolna
§ 1. 1. Określa się zasady przyznawania dotacji celowej w ramach realizacji zadania polegającego
na usunięciu i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowosolna.
2. Udzielenie dotacji celowej ma na celu realizację założeń ujętych w "Programie usuwania wyrobów
zawierających azbest z terenu Gminy Nowosolna na lata 2015 - 2020".
§ 2. 1. Dofinansowaniu podlegają koszty realizacji przedsięwzięć polegających na:
1) demontażu wyrobów zawierających azbest;
2) przygotowaniu do transportu i transporcie wyrobów zawierających azbest do miejsca unieszkodliwienia;
3) unieszkodliwieniu poprzez składowanie wyrobów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych.
2. Źródłem finansowania przedsięwzięć, wskazanych w ust. 1 będą środki własne, pochodzące z budżetu Gminy Nowosolna oraz środki pozyskane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
3. Kwota przeznaczona na finansowanie zadań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów
zawierających azbest określona będzie na każdy rok w budżecie Gminy Nowosolna.
§ 3. Wykonawcą zadań obejmujących usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Nowosolna będzie podmiot wyłoniony z zastosowaniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz innych przepisów obowiązujących w danym zakresie.
§ 4. 1. Planujący usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości występuje z wnioskiem do Wójta Gminy Nowosolna, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Warunkiem ubiegania się o otrzymanie dotacji będzie:
1) prawidłowo wypełniony wniosek, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej uchwały;
2) kserokopia dokumentacji zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji pozwolenia na budowę, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 306).
3. Wnioski należy składać w terminie do dnia 29 lipca 2016 r., a w kolejnych latach, w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku. W przypadku przekroczenia środków finansowych przewidzianych na dany rok budżetowy w budżecie Gminy Nowosolna, wnioski rozpatrywane będą według kolejności złożenia w siedzibie Urzędu Gminy Nowosolna.
4. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnoprawnych lub innych wad we wniosku o otrzymanie dotacji, wzywa się Wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczania wezwania.
5. Wnioski prawidłowo wypełnione złożone wraz z wymaganymi dokumentami, określonymi w niniejszym paragrafie, które nie zostały zakwalifikowane w danym roku z powodu limitu środków na dany rok w budżecie Gminy Nowosolna, będą rozpatrywane w pierwszej kolejności przy ponownym ogłoszeniu naboru, po uprzedniej ich aktualizacji.
6. Od procedury kwalifikowania wniosków i przyznawania dofinansowania nie przysługuje tryb odwoławczy.
7. Wnioskodawcy, którego wniosek nie został zatwierdzony do realizacji, nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie wobec Gminy Nowosolna.
8. Termin wykonania prac wskazanych w umowie będzie każdorazowo ustalany pomiędzy przedstawicielem Wykonawcy a Wnioskującym o ich dofinansowanie do Gminy Nowosolna.
9. Usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości oraz ich przekazanie na składowisko odpadów niebezpiecznych zostanie potwierdzone protokołem odbioru odpadu oraz kartą przekazania odpadu wydaną przez Wykonawcę, o którym mowa w § 3.
§ 5. Gmina Nowosolna zastrzega sobie prawo dokonania kontroli faktycznego wykonania inwestycji.
§ 6. Finansowanie nie obejmuje zwrotu kosztów demontażu, usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, jeżeli Wnioskujący we własnym zakresie zlecił uprawnionemu podmiotowi ich usunięcie i unieszkodliwienie, jak też prac wykraczających poza zakres umowy.
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIV/146/16
Rady Gminy Nowosolna
z dnia 21 lipca 2016 r.
WNIOSEK O DEMONTAŻ I USUNIĘCIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
Z TERENU NIERUCHOMOŚCI ORAZ SFINANSOWANIE TEJ USŁUGI
Wnioskodawca
.......................................................................
.......................................................................
(imię i nazwisko właściciela nieruchomości)
Wójt Gminy Nowosolna
Adres/siedziba ..............................................
....................................................................
Telefon .........................................................
WNIOSEK O DEMONTAŻ I USUNIĘCIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
Z TERENU NIERUCHOMOŚCI ORAZ SFINANSOWANIE TEJ USŁUGI
1. Określenie nieruchomości, na której ma być wykonane wnioskowane przedsięwzięcie:
Adres: ...............................................................................................................................................................
Numer ewidencyjny działki: ................................................., obręb:.................................................
Tytuł prawny do nieruchomości (właściciel, współwłaściciel, użytkownik wieczysty, współużytkownik wieczysty) .................................................................................................................
2. Rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach dofinansowania:
(właściwe zaznaczyć znakiem X)
? Demontaż:
? budynek mieszkalny:? budynek gospodarczy/inny*
- ilość azbestu:.............. m2- ilość azbestu:................ m2
- rodzaj azbestu: płyty faliste/płyty płaskie*- rodzaj azbestu: płyty faliste/płyty płaskie*
- planowany termin demontażu**:- planowany termin demontażu**:
...............................................................
? Usunięcie odpadów wcześniej zdjętych z obiektów i składowanych na nieruchomości (odpady luzem):
- ilość azbestu:.................. m2
- rodzaj azbestu: płyty faliste/płyty płaskie*
----------
* niepotrzebne skreślić
** nie może być później niż do dnia ................................ z uwagi na dofinansowanie zadania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi
Oświadczenia:
1.Oświadczam, że dane zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.
2.Zobowiązuję się do umożliwienia upoważnionym pracownikom Urzędu Gminy Nowosolna oraz przedsiębiorcy działającemu na zlecenie Gminy wstępu na przedmiotową nieruchomość w celu podjęcia działań związanych z realizacją wnioskowanych prac.
3.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych we wniosku w celu realizacji zadania usuwania wyrobów zawierających azbest, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922)
.....................................................
(podpis wnioskodawcy)