Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego rok 2017 poz. 56

Uchwała nr 187/XXXII/2016 Rady Miejskiej w Blachowni

z dnia 20 grudnia 2016r.

w sprawie przyjęcia Programu poprawy infrastruktury rodzinnych ogrodów działkowych położonych na terenie Gminy Blachownia w latach 2017-2020

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jt. Dz. U. z 2016 r., poz. 446), art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (jt. Dz. U. z 2016 r., poz. 1870) oraz art. 17 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 40, zm. Dz. U. z 2015 r. poz. 528)

Rada Miejska w Blachowni
uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się Program poprawy infrastruktury rodzinnych ogrodów działkowych położonych na terenie Gminy Blachownia w latach 2017-2020, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Program określa cele, zasady i kryteria udzielania oraz rozliczania dotacji służących poprawie infrastruktury rodzinnych ogrodów działkowych na terenie Gminy Blachownia w latach 2017-2020.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Blachowni.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Blachowni


Edyta Mandryk


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 187/XXXII/2016
Rady Miejskiej w Blachowni
z dnia 20 grudnia 2016 r.

Program poprawy infrastruktury rodzinnych ogrodów działkowych na terenie Gminy Blachownia w latach 2017-2020.

§ 1. 1. Program określa cele, kryteria i zasady udzielania oraz rozliczania dotacji celowych służących poprawie infrastruktury rodzinnych ogrodów działkowych położonych na terenie gminy Blachownia w latach 2017-2020.

2. Znaczenie użytych w Programie pojęć dotyczących rodzinnych ogrodów działkowych określają przepisy ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 40 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą".

3. Ilekroć w Programie jest mowa o beneficjencie - należy przez to rozumieć podmiot, któremu na zasadach określonych niniejszym Programem przyznano dotację z budżetu Gminy Blachownia.

§ 2. Wysokość dotacji celowych dla rodzinnych ogrodów działkowych określa się w uchwale budżetowej oraz w wieloletniej prognozie finansowej.

§ 3. 1. Z budżetu Gminy Blachownia mogą być udzielane dotacje celowe na sfinansowanie przedsięwzięcia jeżeli rodzinny ogród działkowy łącznie spełnia następujące kryteria:

1) znajduje się na obszarze gminy Blachownia;

2) nie jest w pełni wyposażony w infrastrukturę lub gdy istniejąca infrastruktura jest w złym stanie technicznym;

3) istnieje społeczne zapotrzebowanie na utrzymanie rodzinnego ogrodu działkowego.

2. Dotacja może być udzielona na cele wymienione w art. 17 ust. 2 ustawy, w szczególności na inwestycje związane z:

a) zaopatrzeniem w wodę,

b) odprowadzaniem ścieków,

c) drogami dojazdowymi,

d) budową lub remontem ogrodzeń i budynków stanowiących część wspólną ogrodu,

e) usuwaniem azbestu.

3. Beneficjent będzie realizował inwestycje w granicach rodzinnego ogrodu działkowego.

§ 4. 1. Dotacja na wykonanie przedsięwzięcia może być udzielona do wysokości 80% nakładów na to przedsięwzięcie.

2. Dotacja może być udzielona podmiotowi posiadającemu osobowość prawną.

3. Nakłady, o których mowa w ust. 1, pomniejsza się o naliczony podatek od towarów i usług, jeżeli beneficjentowi przysługuje prawo do jego odliczenia.

§ 5. 1. Przyznawanie dotacji odbywa się na pisemny wniosek o udzielenie dotacji.

2. Ogłoszenie o naborze wniosków określające w szczególności sposób, miejsce i termin ich składania podaje się do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Blachowni.

3. Beneficjenci składają wnioski w terminie do dnia 31 marca w roku budżetowym oraz do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

4. Wnioski o dotacje sporządzane są według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Programu.

5. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, wnioskodawca dołącza oświadczenie o możliwości lub braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług.

§ 6. 1. Wnioski o dotacje kierowane są do Burmistrza Blachowni.

2. Przy rozpatrywaniu wniosków o udzielenie dotacji uwzględnia się w szczególności:

1) możliwości finansowe budżetu;

2) stan techniczny istniejącej infrastruktury ogrodowej;

3) braki wyposażenia w infrastrukturę ogrodową;

4) społeczne zapotrzebowanie na działki w rodzinnym ogrodzie działkowym;

5) udział środków własnych stowarzyszenia ogrodowego ubiegającego się o dotację lub środków otrzymywanych na ten cel od innych organów.

3. Wnioski o dotacje są ocenione przez Komisję powołaną przez Burmistrza Blachowni.

§ 7. Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy określającej w szczególności:

1) kwotę dotacji, tryb i termin jej przekazania;

2) opis przedsięwzięcia, termin jego wykonania;

3) tryb kontroli wykonania umowy;

4) termin wykorzystania dotacji;

5) termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji;

6) termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji, dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości.

§ 8. 1. Kontrola realizacji umowy, na podstawie której przekazano dotację, przeprowadzana jest przez pracowników Urzędu Miejskiego w Blachowni na podstawie upoważnienia udzielonego przez Burmistrza Blachowni.

2. Celem kontroli, o której mowa w ust. 1 jest sprawdzenie:

1) stanu realizacji zadania;

2) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania;

3) zgodności wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana;

4) gospodarności i rzetelności wydatkowania dotacji.

§ 9. 1. Rozliczenie dotacji beneficjent zobowiązany jest złożyć Burmistrzowi Blachowni w terminie 30 dni od daty zakończenia przedsięwzięcia. Wzór rozliczenia dotacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Programu.

2. Do rozliczenia załącza się potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie faktur (rachunków) pokrytych w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji.

3. Faktury (rachunki) winny być opatrzone na odwrocie pieczęcią beneficjenta oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności. Informacja ta powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych.

4. Beneficjent może zostać zobowiązany do złożenia w wyznaczonym terminie rozliczenia częściowego z wykonanych prac.


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 187/XXXII/2016
Rady Miejskiej w Blachowni
z dnia 20 grudnia 2016 r.
Zalacznik2.pdf


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr 187/XXXII/2016
Rady Miejskiej w Blachowni
z dnia 20 grudnia 2016 r.
Zalacznik3.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00