Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-05-07

analiza

Podnoszenie kwalifikacji to co innego niż obowiązkowe szkolenia pracowników

W kodeksie pracy od czasu zeszłorocznej nowelizacji mamy odrębne przepisy dotyczące dwóch różnych rodzajów szkoleń pracowników. Pierwsze to szkolenia niezbędne do wykonywania określonego rodzaju pracy, a drugie – służące podnoszeniu kwalifikacji zawodowych. Każde z nich wiąże się z odmiennymi obowiązkami pracodawcy oraz pracownika.

Jaka jest różnica między podnoszeniem kwalifikacji a odbywaniem obowiązkowych szkoleń? Podnoszenie kwalifikacji zawodowych można zdefiniować jako zdobywanie lub uzupełnianie wiedzy i umiejętności przez pracownika. Chodzi nie tylko o zwiększanie kwalifikacji przydatnych na obecnie zajmowanym stanowisku. Mogą to być także nowe umiejętności, przydatne na dalszym etapie kariery zawodowej.

Nie ma znaczenia rodzaj szkoły czy wybrana forma szkolenia. Podnoszenie kwalifikacji może się więc odbywać poprzez podjęcie nauki na studiach wyższych lub podyplomowych czy też wzięcie udziału w dodatkowym kursie zawodowym, seminarium itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00