Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-10-10

Ruchomy czas pracy a obowiązek zapewnienia odpoczynku

Sekretarz powiatu złożył pismo z prośbą o ustalenie na podstawie art. 142 KP oraz naszego regulaminu pracy indywidualnego rozkładu czasu pracy w każdy dzień tygodnia, w godzinach od 7.30 do 8.00. Obowiązujący czas pracy w Starostwie to 7.30-15.30. Czy sekretarz powiatu w myśl art. 128 par. 2 pkt 2 nie jest osobą zarządzającą w imieniu pracodawcy zakładem pracy, a przez to nie ma obowiązku zapewnienia minimalnego wypoczynku dobowego?

Na wniosek pracownika - sekretarza powiatu pracodawca może wprowadzić dla niego ruchomy czas pracy. Przy takim rozkładzie czasu pracy pracownik na liście obecności wpisuje godzinę przyjścia do pracy, taki sam wpis musi znaleźć się również przy wyjściu pracownika z pracy, aby udokumentować przepracowanie obowiązujących pracownika godzin pracy w danym dniu. W sytuacji gdy brak jest miejsca na taki wpis na dotychczasowej liście obecności, listę należy odpowiednio zmodyfikować.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00