Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-10-17

Dodatkowa przerwa w pracy zależna od wymiaru godzin pracy w danym dniu

Pracodawca w umowie o pracę wprowadził zapis o dodatkowej przerwie w pracy, uzależniając jaj długość od wymiaru czasu pracy pracownika w danym dniu (pracownicy są zatrudnieni w równoważnym czasie pracy max. 12 godzin) tj. w przypadku, gdy dobowy wymiar czasu pracy wynosi powyżej 6, ale nie więcej niż 8 godzin pracodawca wprowadza dodatkową 15 minutową przerwę w pracy. W przypadku, kiedy dobowy wymiar czasu pracy pracownika wynosi powyżej 8 godzin, pracodawca wprowadza 45 minutową przerwę niewliczaną do czasu pracy. Czy taki zapis jest zgodny z Kodeksem pracy? Czy w przypadku kiedy pracownik pracując 10 godzin danego dnia wykorzysta jedynie 30 minut dodatkowej przerwy, a nie 45, jest to naruszeniem przepisów?

Przepisy prawa pracy wprowadzają obok przerw w pracy wliczanych do czasu pracy również możliwość wprowadzenia jednej przerwy w pracy, której do czasu pracy się nie wlicza, co oznacza, że pracownik za te przerwy nie otrzymuje wynagrodzenia. Jednak jej długość nie powinna być uzależniona od wymiaru czasu pracy, gdyż wszyscy pracownicy powinni mieć tę przerwę w jednakowym wymiarze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00