Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2014-05-16

Jak poinformować pracowników o zmianie wymiaru czasu pracy

W jaki sposób pracownicy pracowni radiologii oraz fizjoterapii powinni zostać poinformowani o zmianie wymiaru czasu pracy od 2 lipca 2014 r. z 5h na 7,35h/dobę? Czy obowiązek przejścia na wyższy wymiar czasu pracy wynikający z ustawy o działalności leczniczej wynika z samego zapisu w ustawie czy też konieczne jest podjęcie działań dodatkowych, np. wręczenie wypowiedzeń zmieniających (pracownicy mają określony wymiar czasu pracy zarówno w umowach, jak i w regulaminie wynagradzania)? Czy pracodawca ma prawo zmienić regulamin w powyższej kwestii bez zgody związków zawodowych działających w przychodni? Wg. posiadanej wiedzy zgodnie z kodeksem pracy musi uzyskać zgodę związków przy zmianie regulaminu - ale czy w kwestii "odgórnie narzuconej" również taki obowiązek spoczywa na pracodawcy? Czy wypowiedzenie zmieniające podpisane przez pracownika bez uprzedniej zmiany w regulaminie pracy ma wiążącą moc prawną?

Zmiana wymiaru czasu pracy od 1 lipca 2014 r. powoduje konieczność dokonania wypowiedzeń zmieniających warunki pracy pracownikom należącym do grupy zawodowej, której przepisy ustawy wydłużyły czas pracy. Jeżeli wymiar czasu pracy jest zawarty w umowie o pracę to wypowiedzenie zmieniające jest bezwzględne. Natomiast w przypadku gdy wymiar czasu pracy określa regulamin pracy, to pracodawca aby mógł stosować wyższy wymiar musi zmienić regulamin a następnie dokonać wypowiedzeń zmieniających.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00